Bekijk deze mail in je browser
Dutch IT Leaders logo
Rob Bravenboer, Kyndryl: ‘Gebrek aan kennis is voedingsbodem voor cyberaanvallen’ Rob Bravenboer, Kyndryl: ‘Gebrek aan kennis is voedingsbodem voor cyberaanvallen’

Met de opkomst van nieuwe technologie zoals kwantum computing en generative AI groeien zowel de mogelijkheden als dreigingen voor het IT-landschap .Toch lijken…

Gartner: financiële functies omarmen steeds vaker AI Gartner: financiële functies omarmen steeds vaker AI

De adoptie van financiële AI door financiële functies is het afgelopen jaar aanzienlijk toegenomen. 58% gebruikt de technologie dit jaar, wat een stijging van…

VNG: regels nodig voor inkoop risicovolle software en hardware VNG: regels nodig voor inkoop risicovolle software en hardware

De VNG vraagt de Kamer om aandacht voor duidelijke en samenhangende regels voor informatiebeveiliging. Het gaat dan om de inkoop van soft- en hardware…

EU: hoogste tijd om koers te zetten naar duurzame concurrentiekracht EU: hoogste tijd om koers te zetten naar duurzame concurrentiekracht

De Europese Unie heeft haar ambitie om een wereldwijde leider te blijven in de economie van de toekomst opnieuw bevestigd. In een rapport opgesteld door Mario…

Gaia-X lanceert nalevingsdocument voor Europese digitale ecosysteem Gaia-X lanceert nalevingsdocument voor Europese digitale ecosysteem

Gaia-X, een Europees initiatief gericht op het opzetten van een veilige en interoperabele digitale infrastructuur, heeft zijn Compliance Document onthuld. Dit…

Aanvalsgroep CosmicBeetle neemt mkb'ers op de korrel met ransomware Aanvalsgroep CosmicBeetle neemt mkb'ers op de korrel met ransomware

De aanvalsgroep CosmicBeetle valt met behulp ransomware mkb-bedrijven aan, voornamelijk in Europa en Azië. Het zet daarbij een uitgelekte tool van LockBit in…

Nederlandse marketeers aan kop met inzet van data en AI Nederlandse marketeers aan kop met inzet van data en AI

Marketeers in Nederland en België voorlopen op hun Europese concullega’s in het gebruik van data en AI. Maar liefst 96% van Belgische en Nederlandse marketeers…

 
Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen?
Klik hier om af te melden.