Redactie - 13 juni 2013

Prosodie-Capgemini krijgt telecomaanbieder status in Nederland


Prosodie-Capgemini, onderdeel van de Capgemini Groep, gaat frontoffice-diensten aanbieden aan Nederlandse bedrijven en overheidsorganisaties, waardoor transacties kunnen afhandelen met klanten en burgers via telefoon, mail of internet.

Hiervoor heeft Prosodie-Capgemini formeel de status verkregen van telecomaanbieder in Nederland. Prosodie-Capgemini richt zich specifiek op het geautomatiseerd afhandelen van telefoongesprekken en van transacties via andere digitale kanalen. De dienst zorgt ervoor dat relatief eenvoudige vragen automatisch beantwoord worden en meer complexe transacties direct naar de juiste medewerker worden doorgeleid. Dit gebeurt op basis van een automatic call recognition en automatic call distribution technologie. Het bedrijf heeft in de afgelopen jaren een marktpositie opgebouwd in Frankrijk, Italië en Spanje.

Dankzij de status van telecomaanbieder kunnen oplossingen en diensten op een versnelde manier worden geïmplementeerd bij klanten. Deze diensten zorgen in grote bedrijven voor een infrastructuur om klantencontact via verschillende communicatiekanalen – face to face, via telefonie of internet – intelligent te verwerken. Klanten die gebruik maken van deze technologie kunnen niet alleen aanzienlijke besparingen realiseren op klanttransacties, maar hoeven ook geen grote investeringen vooraf te doen doordat de diensten op basis van gebruik worden afgerekend. Doordat eenvoudige transactie geautomatiseerd worden afgehandeld kunnen eigen medewerkers zich meer richten op de afhandeling van complexere klanttransacties en -interacties met een hogere toegevoegde waarde voor de organisatie.

Door: Witold Kepinski


ESET 30/6/2025 t/m 7/7/2025 BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 4