iPass helpt zakenreizigers met WiFi-hotspots
iPass, leverancier van zakelijke mobility diensten voor bedrijven en serviceproviders, introduceert de cloudgebaseerde Business Traveler Service 2.0. De dienst vereenvoudigt het servicegebruik voor zakenreizigers met smartphones en tablets aanzienlijk.
Met de nieuwe cloudservice speelt het bedrijf in op fundamentele tekortkomingen van de huidige Wi-Fi-verbindingen. iPass biedt eenvoudig en kostenefficiënt te gebruiken Wi-Fi-toegang via meer dan 2,7 miljoen hotspots op vliegvelden, in vliegtuigen, hotels en publieke ruimtes over de hele wereld.
Onderzoek
Tegelijkertijd publiceert iPass het Business Traveler Connectivity Report, waaruit onder andere blijkt dat zakenreizigers tegenwoordig gemiddeld drie mobiele apparaten meenemen. 80% van hen gebruikt bij voorkeur Wi-Fi om onderweg mobiel te kunnen werken. Driekwart van alle respondenten vinden het ontbreken van eenvoudige toegang tot de Wi-Fi-netwerken die zij onderweg tegenkomen echter een beperking om productief en kostenbewust mobiel te kunnen werken.
iPass vereenvoudigt daarom met haar nieuwe service de connectiviteit voor Wi-Fi gebruikende zakenreizigers. Gebruikers hoeven dan nog maar eenmalig in te loggen om automatisch beveiligde toegang te krijgen voor hun laptop, smartphone en tablet. Zij kunnen gebruik maken van ruim 2,7 miljoen hotspots in meer dan 120 landen. De iPass cloudservice is beschikbaar op 3.000 veelgebruikte vliegvelden en in zo’n 2.150 vliegtuigen van 22 maatschappijen. Verder zijn er hotspots in meer dan 72.000 hotels en congrescentra.
Connectivity angst
Uit het onderzoeksrapport blijkt dat zakenreizigers ook een aantal intrinsieke problemen hebben met zowel gratis als creditcard gebaseerde Wi-Fi-verbindingen. 36% van hen die gratis Wi-Fi gebruiken, hebben weinig vertrouwen in de beveiliging ervan en 32% hekelen de opdringerige advertenties. 63% van de reizigers die creditcard gebaseerde Wi-Fi gebruiken, vinden die service te duur, terwijl 27% inloggen met de creditcard gegevens lastig vinden. Zowel de gebruikers van gratis als creditcard gebaseerde Wi-Fi, vinden de login- en registratieprocessen lastig (respectievelijk 53% en 33%), wat hen extra stress bezorgt.
WH