Witold Kepinski - 15 augustus 2015

T-Mobile netwerk deels plat door software fout in datacenter

Door een storing in de software kan een deel van T-Mobile klanten niet bellen en gebeld worden. Voor de klanten die het betreft is het ook niet mogelijk om data te ontvangen of te verzenden. Dit probleem is om 14.00 vrijdagmiddag 14 augustus ontstaan.

In verband met deze storing is inloggen in My T-Mobile op dit moment helaas ook niet mogelijk. Bellen met 112 blijft voor alle klanten mogelijk.

Het probleem is inmiddels getraceerd en er wordt gewerkt aan een oplossing, aldus T-Mobile: "De storing betreft een software fout in een van onze datacentra, waardoor we niet alle simkaarten kunnen koppelen aan het netwerk. Een herstart van het systeem heeft helaas niet gewerkt. Op dit moment starten we een back-up op. Dit heeft echter enige tijd nodig. We verwachten dat in de loop van de avond de meeste problemen zijn opgelost."

Lees meer op https://www.t-mobile.nl/netwerkstoring

Door: Witold Kepinski

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025 EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW
Portland Europe BW+BN tm 22-05-2025