Witold Kepinski - 11 april 2020

Eventbrite ontslaat bijna de helft van zijn personeel

Eventbrite, een wereldwijd platform voor ticketing- en belevingstechnologie, kondigt een kostenreductieplan aan om het bedrijf beter te positioneren om de impact van de COVID-19-pandemie te doorstaan. Als onderdeel van dat plan zal het bedrijf het wereldwijde personeelsbestand met 45% verminderen.

Samen met andere kostenbesparende maatregelen zal het plan naar verwachting ten minste 100 miljoen dollar aan kostenbesparingen op jaarbasis opleveren. De kostenmaatregelen zijn breed gedragen en omvatten verlagingen van de vergoedingen voor de CEO en het uitvoerend personeel.

"De pandemie van COVID-19 heeft de economie van live-entertainment en ervaringen enorm verstoord en we ondernemen belangrijke maatregelen om deze ongekende tijd te doorstaan", zegt Julia Hartz, medeoprichter en CEO van Eventbrite. “We zijn bedroefd om te zien dat veel leden van ons team het bedrijf verlaten en we ondersteunen hen op alle mogelijke manieren tijdens deze tumultueuze tijd. Ik wil onze getalenteerde en toegewijde teamgenoten persoonlijk bedanken voor hun bijdrage aan het bouwen van het toonaangevende platform voor onafhankelijke videomakers.”

Het bedrijf verwacht herstructureringskosten te maken in verband met de personeelsinkrimping van 10-14 miljoen dollar vóór belastingen. Van dat bedrag heeft 7-10 miljoen dollar betrekking op afvloeiingskosten en 3 tot 4 miljoen dollar op faciliteiten en vaste activa. Het bedrijf verwacht dat het merendeel van deze kosten zal worden gemaakt in het tweede kwartaal van 2020, met het grootste deel van het saldo naar verwachting in de rest van 2020. Van de totale kosten die naar verwachting zullen worden gemaakt, zal naar verwachting 7 tot 10 miljoen dollar resulteren in toekomstige contante uitgaven. Het bedrijf zal aanvullende details verstrekken over zakelijke trends en zijn plannen wanneer het de resultaten over het eerste kwartaal rapporteert. Eventbrite heeft zijn Business Outlook voor het eerste kwartaal en het volledige jaar 2020 op 16 maart 2020 opgeschort.

Factsheet: Van risico naar regie: beheer je e-maildomein met DMARC V2