Witold Kepinski - 04 januari 2022

CES: TXTOmedia debuteert in de VS met SaaS technologie

CES: TXTOmedia debuteert in de VS met SaaS technologie image

Het Nederlandse tech bedrijf TXTOmedia debuteert in de VS met SaaS-technologie om de creatie van gelokaliseerde instructievideo's en trainingsvideo's te automatiseren: papier minimaliseren, de ervaring optimaliseren. Dit meldt het bedrijf op het CES event in Las Vegas. TXTOmedia neemt deel aan CES2022 – stand 61928 - als onderdeel van het Dutch Startup Pavilion in Eureka Park in de Venetian Expo in Las Vegas.

Volgens 'Think with Google' gebruiken meer dan zeven op de tien kijkers YouTube vaak om problemen op te lossen, en bijna de helft van alle smartphonegebruikers koopt vaker bij bedrijven met mobiele instructievideo-inhoud. TXTOmedia - het video-automatiseringsbedrijf - biedt SaaS-technologie om dergelijke trainingen, instructies en instructievideo's automatisch op grote schaal te creëren en te lokaliseren, op basis van de officiële documentatie van het merk

“Als u slechts één onderwerp van een meertalige papieren handleiding naar video omzet, bespaart u al meerdere pagina's per handleiding. En elk vel papier dat je bespaart, staat gelijk aan meer dan 1 oz aan CO2-reductie”, zegt Wouter Maagdenberg, CEO van TXTOmedia. “Als je jaarlijks miljoenen artikelen verkoopt, loopt dat behoorlijk op. Afgezien van de CO2-voordelen vermindert het ook de kosten en verpakking en de informatie in de online video is nooit verouderd.”

Het bedrijf heeft commerciële contracten getekend met bedrijven als Philips, HP, Marine Instruments en CAREanimations en voert momenteel POC's uit met vele anderen.