Redactie - 02 juni 2022

Orange Business Services lanceert Service Manage-Watch monitoroplossing

Orange Business Services lanceert Service Manage-Watch monitoroplossing image

Orange Business Services heeft zijn nieuwe dienst Service Manage-Watch gelanceerd. Het gaat om een wereldwijde monitoroplossing voor netwerk- en toepassingsdiensten voor zowel door Orange geleverde diensten als diensten van derden. Het is ontworpen ervoor te zorgen dat connectiviteit, beveiliging, applicaties, apparatuur en gebruikerservaring allemaal optimaal presteren om te voldoen aan de zakelijke behoeften van klanten.

Bedrijfsinformatiesystemen zijn afhankelijk van een groot aantal onderling verbonden diensten van verschillende leveranciers. Het meten van de prestaties van deze IT-diensten is van belang om de dagelijkse activiteiten soepel te laten verlopen. Het monitoren en meten wordt echter steeds complexer naarmate de IT-diensten zich uitbreiden, wat kan resulteren in een gebrek aan globaal inzicht om de hoofdoorzaken van problemen of terugkerende storingen te identificeren, onvermogen om te anticiperen op incidenten, en slecht waarschuwingsbeheer. Traditionele monitoringtools hebben een silobenadering op basis van één tool per service, wat volgens Orange Business Services ontoereikend blijkt voor de gedistribueerde infrastructuur van vandaag.

Service Manage-Watch biedt end-to-end, real-time zichtbaarheid via een enkel dashboard. Verder wordt de dienst ondersteund door een team van experts bij Orange Business Services om de correlatieregels te verfijnen en nauw samen te werken met service-desk-agents voor probleemoplossing, die aangepast zijn aan de specifieke vereisten van de klant. Dit verbetert volgens het bedrijf het wereldwijde toezicht op IT-prestaties. Metrische gegevens van monitoringtools worden verzameld in het Orange Data Lake en samengevoegd voor analyse met behulp van Artificial Intelligence (AI) om proactieve en voorspellende waarschuwingen te genereren.

Service Manage-Watch omvat het volledige IT-ecosysteem van de onderneming. Het werkt onafhankelijk van bestaande leveranciers en servicedesks en is gekoppeld aan monitoringtools die al zijn geïmplementeerd en IT-servicemanagementsoftware (ITSM) die de levering en levenscyclus van IT-diensten beheert. Het dekt het volledige Orange-portfolio en kan bovendien elke monitoringtool van de klant integreren. Bovendien kunnen de consultancy teams van Orange Business Services klanten verder ondersteunen in hun AIOps-traject.