Witold Kepinski - 03 mei 2023

Dr. Oetker transformeert wereldwijde marketingactiviteiten met Salesforce

Dr. Oetker, een van Europa's grootste familiebedrijven op het gebied van voedselproductie, gebruikt Salesforce om de internationale marketingstrategie van het bedrijf te verbeteren. De transformatie helpt Dr. Oetker om een antwoord te hebben op de twee grootste uitdagingen momenteel in de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) industrie: stijgende inflatie en bedrijfskosten en ongekend snelle digitalisering.

Dr. Oetker transformeert wereldwijde marketingactiviteiten met Salesforce image
Dr. Oetker implementeert een datagestuurde internationale marketinghub in Bielefeld (Duitsland), ondersteund door Marketing Cloud. Deze hub stelt teams in meer dan 40 markten in staat om in realtime een 360-graden beeld van elke klant te krijgen, waardoor de personalisatie en efficiëntie van de marketingactiviteiten van het bedrijf worden verhoogd en de kosten worden verlaagd. Uit onderzoek blijkt dat gepersonaliseerde klantervaringen essentieel zijn om te kunnen concurreren in een veranderende economie. 65% van de consumenten wereldwijd zegt zelfs loyaal te blijven als het bedrijf een meer gepersonaliseerde ervaring biedt.

"Met Salesforce implementeren we nieuwe structuren om de digitale transformatie van onze wereldwijde marketing sneller en efficiënter te laten verlopen. Ons doel is een directere interactie met onze consumenten. Marketing Cloud geeft ons een 360-graden beeld van onze klanten, waardoor we beter begrijpen wat zij wensen en verwachten van onze merken. We leggen nu de basis om de efficiëntie, relevantie en impact van onze marketingactiviteiten voortdurend te vergroten. Salesforce, met zijn technologie, expertise en waarden die we gemeen hebben, zoals innovatie en duurzaamheid, is hiervoor de juiste partner", aldus Claudia Willvonseder, lid van de Raad van Bestuur en Chief Marketing Officer van Dr. Oetker.

"We zijn verheugd dat een bedrijf als Dr. Oetker met ons samenwerkt om zijn marketingactiviteiten te transformeren", aldus Stephanie Lohmann, Senior VP Corporate Marketing, Salesforce EMEA. "Met Salesforce krijgt Dr. Oetker een 360-graden beeld van zijn klanten - in realtime - en leert het zijn klanten nog beter kennen. Door klanten over de hele wereld gerichte berichtgeving en ervaringen op maat te bieden, zal dit de effectiviteit van de communicatieactiviteiten van de groep transformeren en langdurige klantentrouw opbouwen."