Witold Kepinski - 09 juni 2023

Adobe belicht nieuwe AI innovaties

Adobe de Adobe Summit EMEA 2023 af met de onthulling van een breed scala aan productinnovaties in Adobe Experience Cloud, Adobe Express en Adobe Firefly.

Adobe belicht nieuwe AI innovaties image

De veilige creatieve generatieve AI-oplossing

Uit recent onderzoek van Adobe blijkt dat 88 procent van de marketing- en CX-leiders zegt dat de vraag naar content de afgelopen twee jaar ten minste is verdubbeld en bijna twee derde verwacht dat deze vraag de komende twee jaar zelfs vijf keer zo groot zal worden. Om Europese bedrijven te helpen aan de stijgende vraag naar content te voldoen en effectieve klantervaringen te leveren, brengt Adobe zijn Content Supply Chain-oplossing naar Europa. De nieuwe oplossing helpt merken de snelheid van contentontwikkeling te verhogen en biedt leiders op het gebied van customer experience (CX) overzicht en controle over activiteiten en kosten.

Firefly en Express voor het bedrijfsleven

Adobe maakt ook bekend dat Adobe Firefly uitbreidt met nieuwe bedrijfsoplossingen die inspelen op de stijgende vraag naar digitale content. Firefly en Adobe Express for Enterprise maken Firefly beschikbaar voor alle werknemers in een organisatie, zodat iedereen snel en eenvoudig content kan genereren, bewerken en delen. Als onderdeel van dit nieuwe aanbod krijgen bedrijven de mogelijkheid om Firefly te trainen met hun eigen branded assets en zo content te genereren in de unieke stijl en merktaal van het merk. Daarnaast zijn er krachtige nieuwe Adobe Sensei GenAI-services voor bedrijven geïntroduceerd in Customer Journey Analytics, Adobe Experience Manager en Marketo Engage, waarmee bedrijven hun productiviteit sterk verhogen en gepersonaliseerde klantervaringen op schaal leveren.

Aanvullende productinnovaties aangekondigd tijdens Adobe Summit EMEA:

  • Express met Firefly vernieuwt Adobe's populaire alles-in-een content creatie app en integreert nieuwe Firefly generatieve AI-technologieën. Firefly is nu direct geïntegreerd in Express workflows en stelt ontwerpers van alle niveaus in staat om unieke afbeeldingen en teksteffecten te genereren op basis van slechts een beschrijving om social media posts, posters, flyers en nog veel meer te verbeteren. Hierdoor worden taken die voorheen veel tijd in beslag namen - zoals het verwijderen van achtergronden van afbeeldingen, het maken van opvallende video-content, het bewerken van PDF's en het animeren van personages met behulp van audio - snel, gemakkelijk en leuk.
  • Adobe Experience Platform zorgt voor gepersonaliseerde inzichten en engagements door Adobe Real-Time CDP, Adobe Journey Optimizer en Customer Journey Analytics met elkaar te verbinden. Het helpt merken bij grootschalige personalisatie op belangrijke momenten, terwijl klantgegevens veilig en beschermd blijven. Dankzij nieuwe wereldwijde partners en geavanceerde mogelijkheden voor doelgroepbeheer zal de levering van personalisatiecampagnes aanzienlijk worden versneld. Merken kunnen zo automatisch doelgroepsegmenten van overal in de organisatie opnemen in Real-Time CDP.
  • Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties zorgen voor een grotere veelzijdigheid en AI-functies voor meerdere toepassingen. Adobe stelt Adobe Product Analytics beschikbaar voor zakelijke klanten, een nieuwe tool die productteams selfservicemogelijkheden biedt om volledig inzicht te krijgen in klantadoptie en productgebruik. Adobe heeft ook de toegang tot Adobe Mix Modeler en de volgende generatie van Adobe Experience Manager wereldwijd uitgebreid en updates met AI geïntroduceerd voor Adobe Journey Optimizer, die merken krachtige experimenteer- en testmogelijkheden biedt om beslissingen te onderbouwen.

"De huidige digitale economie, in combinatie met de hogere verwachtingen van consumenten, betekent dat organisaties een lasergerichte focus moeten hebben op klantervaring als de grote onderscheidende factor", zegt Anil Chakravarthy, president, Digital Experience Business bij Adobe. "Door de combinatie met Adobe's bedrijfsapplicaties en sterke innovatieve technologie bevinden we ons in de perfecte positie om merken te helpen deze uitdaging aan te gaan en duurzame, experience-gerichte groei te stimuleren."

Adobe en duurzaamheid
Als onderdeel van Adobe's langdurige inzet voor duurzaamheid en klimaatactie, maakt het bedrijf tijdens Summit EMEA bekend dat tegen 2025 - tien jaar eerder dan het oorspronkelijke doel - aan 100 procent van de operationele vraag naar elektriciteit zal worden voldaan met hernieuwbare energie door middel van een mix van lokale en regionale zonne- en windenergie en groene tarieven. Het bedrijf deelde zijn belofte om zijn netto nul doelstelling uiterlijk in 2050 te halen en maakt nu al vorderingen om dat doel te bereiken.