Witold Kepinski - 25 december 2023

Extreme Networks benoemt Monica Kumar tot Chief Marketing Officer

Extreme Networks heeft Monica Kumar aangesteld als nieuwe Executive Vice President en Chief Marketing Officer (CMO). Kumar heeft ruim 20 jaar ervaring in B2B-marketing, en heeft gezorgd voor versnelde groei door overtuigende productdifferentiatie en impactvolle go-to-market-strategieën die omzet genereren. Kumar zal leiding geven aan de wereldwijde marketingorganisatie van Extreme en rapporteert aan President en CEO Ed Meyercord.

Kumar heeft diepgaande industriële en technische kennis van enterprise cloud computing en een bewezen staat van dienst in het vereenvoudigen van complexe portfolio’s van producten en oplossingen. Als CMO zal ze bijdragen aan het verder verbeteren van het merk en de waardepropositie van Extreme, door middel van unieke go-to-market-strategieën en ze zal marktbenadering verder uitbreiden met strategische partnerschappen.

Perfecte combinatie
“Monica is de perfecte combinatie van een technisch en zakelijk onderlegde marketingleider. Ze heeft talent voor het stimuleren van impactvolle initiatieven die de acquisitie en omzetgroei stimuleren”, aldus CEO Ed Meyercord van Extreme. “Extreme heeft een zeer gedifferentieerd aanbod aan oplossingen; we hebben de status quo van de netwerkindustrie opgeschud en we winnen steeds meer marktaandeel. Monica’s staat van dienst in het transformeren van hardwarebedrijven naar succesvolle SaaS-bedrijven met terugkerende inkomsten, is van groot belang bij het verder uitbreiden van onze leidende positie op het gebied van cloudnetwerken.”

Productvereenvoudiging
Voor haar aanstelling bij Extreme was Kumar CMO van Hitachi Vantara, waar ze de strategie voor productvereenvoudiging met succes aanstuurde. Het portfolio van dataopslagproducten is samenbracht in één gebruiksvriendelijk, schaalbaar en veerkrachtig platform. Daarnaast speelde ze een belangrijke rol bij de lancering van een nieuwe merkstrategie en nieuw verhaal van Hitachi, voor het stimuleren van het awareness, de acquisitie en de groei op de lange termijn.

Transitie van organisaties
Kumar was tevens SVP Marketing en Cloud go-to-market bij Nutanix en heeft ruim 20 jaar in diverse marketingrollen bij Oracle gewerkt. Bij zowel Nutanix als Oracle speelde Kumar een belangrijke rol bij de transitie van beide organisaties van traditionele hardwarebedrijven naar bloeiende bedrijven gericht op softwareabonnementen.

Kumar is een actief bestuurslid voor UPWARD Women and City Year San Jose, Silicon Valley, en medeoprichter van het Neythri Futures Fund, met als missie het vergroten van diversiteit in het ecosysteem van durfkapitaal.

“Extreme heeft zijn sporen verdiend in de branche door de het verminderen van complexiteit met een innovatieve, flexibele en eenvoudige aanpak waarmee klanten hun netwerken via de cloud implementeren en beheren”, zegt Kumar. “Ik vind het geweldig om aan boord te komen in een tijd waarin we ons verhaal, merk en onze marktleiderspositie verder verbeteren. Dat begint met klantgerichtheid en een levendig ecosysteem van partners. Ik kijk ernaar uit om impact te maken als onderdeel van Extreme’s ongelooflijke team van klanten, partners en mensgerichte leiders.”