Aanpassen of achterblijven: de evolutie van IT-Dienstverlening
ING heeft een artikel geschreven met als titel 'Aanpassen of achterblijven': de evolutie van IT-Dienstverlening.

De IT-sector is wel gewend aan snelle en voortdurende veranderingen. Nieuwe technologieën volgen elkaar in razend tempo op. Dat tempo houdt nog wel even aan. Dat is gunstig voor de IT-sector, want die nieuwe technologieën vinden via deze sector de weg naar bedrijven en overheden. Maar ook IT-dienstverleners hebben te maken met veranderende klantbehoeften en marge-erosie door commoditisatie (producten zijn standaard en breed beschikbaar geworden). Daardoor staat het traditionele verdienmodel onder druk. Hoe blijf je als IT-dienstverlener relevant in deze snel veranderende markt en realiseer je duurzame winstgevende groei?
Samantha Reilly, ING Sector Banker ICT en Duurzame Energie: “Steeds meer klanten verlangen dat hun IT-dienstverlener een one-stop-shop is: een partner die klanten helpt met alles wat met IT te maken heeft. De traditionele IT-dienstverleners die deze services niet aanbieden lopen het risico om klanten te verliezen aan concurrenten die dit wel bieden.”