Wouter Hoeffnagel - 04 april 2024

Broadcom-topman Cazard: Veel VMware-klanten denken ten onrechte duurder uit te zijn

Topman Sylvain Cazard van Broadcom kan zich niet vinden in de kritiek vanuit klanten op prijswijzigingen na de overname van VMware. Cazard stelt dat veel klanten ten onrechte denken duurder uit te zijn, terwijl dat in de praktijk vaak niet het geval is.

Broadcom-topman Cazard: Veel VMware-klanten denken ten onrechte duurder uit te zijn image

Broadcom ligt onder vuur door wijzigingen die het bedrijf doorvoert sinds de overname van VMware. Zo stellen klanten met hogere prijzen te maken krijgen, hekelen zij de verplichte abonnementen waarop zij moeten overstappen en leiden wijzigingen binnen het partnermodel van het bedrijf tot onrust.

'Klachten over hogere prijzen zijn ongegrond'

De topman van Broadcom, verantwoordelijk voor de regio Azië-Oceanië, noemt de klachten van klanten over hogere prijzen tegenover The Register ongegrond. Veel klanten zouden een verkeerd of onvolledig beeld hebben van de kosten waarmee zij in de praktijk te maken krijgen. Cazard wijst onder meer op support, dat voortaan is inbegrepen en voorheen apart moest worden afgerekend.

Ook wijst de topman erop dat klanten door de wijzigingen in sommige gevallen juist goedkoper uit zijn. Het gaat daarbij concreet om klanten die twee of meer onderdelen van VMware Cloud Foundation (VCF) inzetten. Cazard kan zich daarnaast niet vinden in kritiek over de overstap van Broadcom vaste een eenmalig aanschaf van softwarelicenties naar een abonnementsmodel. De topman wijst erop dat dit een trend is in de markt en VMware in verhouding met veel andere marktpartijen pas laat de overstap maakt naar abonnementen.