Witold Kepinski - 10 mei 2024

ServiceNow en IBM werken samen aan Gen AI toepassingen

ServiceNow, een AI-platform voor bedrijfstransformatie, tijdens het jaarlijkse klant- en partnerevenement van ServiceNow, Knowledge 2024, een samenwerking aangekondigd met IBM om de de impact van generatieve AI (GenAI) in de hele onderneming

ServiceNow en IBM werken samen aan Gen AI toepassingen image

Een nieuwe integratie zal de kracht van het Now Platform combineren met IBM Watsonx om de productiviteit voor gezamenlijke klanten en partners te verhogen. ServiceNow zal ook grote taalmodellen (LLM's) van watsonx.ai en IBM Granite Foundation integreren in de Now Assist GenAI-ervaring voor ServiceNow-klanten.

Workflowproductiviteit verbeteren

Door IBM watsonx op het Now Platform te brengen, kunnen klanten snel de twee AI-platforms gebruiken om de workflowproductiviteit nog verder te versnellen. Klanten krijgen toegang tot een spaakintegratie van watsonx via ServiceNow's Integration Hub voor platforms van derden. Op hun beurt kunnen ze hun ServiceNow-workflows koppelen aan modellen die ze hebben getraind en afgestemd binnen watsonx.ai, IBM's enterprise studio voor AI-bouwers.

“Onze uitgebreide samenwerking met IBM versterkt onze GenAI-strategie om keuze en flexibiliteit voor klanten prioriteit te geven”, aldus CJ Desai, president en chief operating officer bij ServiceNow. “We geven organisaties toegang tot twee van de beste AI-platforms, die samenwerken om een een nieuw tijdperk van bedrijfsproductiviteit en innovatie. Het Now Platform helpt klanten de LLM te implementeren die het beste bij hun unieke behoeften past, en door Watsonx-modellen te integreren, kunnen klanten intuïtievere, efficiëntere en naadloze ervaringen creëren.

GenAI-applicaties bouwen en schalen

ServiceNow voegt watsonx toe aan een portfolio van verschillende modellen die de Now Assist-mogelijkheden aandrijven. Door de watsonx.ai- en IBM Granite-modellen in Now Assist te integreren, hebben bedrijven een nieuwe optie voor het bouwen en schalen van verantwoorde GenAI-applicaties met behulp van bedrijfsrelevante gegevens. Toegang tot deze modellen zal ook helpen de meertalige mogelijkheden van Now Assist uit te breiden en de samenvatting, de gespreksuitwisseling met virtuele agenten en het genereren van oplossingen te verbeteren om klanten te helpen de productiviteit, snelheid van levering en probleemoplossing te verhogen.

“Organisaties die data kunnen omzetten in een concurrentievoordeel zijn degenen die zullen winnen met AI”, zegt Rob Thomas, senior vice president, software en chief commercial officer, IBM. “Door onze samenwerking met ServiceNow uit te breiden en watsonx te combineren met het ServiceNow-platform, kunnen we samen klanten in staat stellen meer inzichten uit hun data te genereren, waardoor ze de volledige waarde van AI in hun hele onderneming kunnen ontsluiten.”

Langdurige samenwerking

Deze aankondiging bouwt voort op de langdurige samenwerking tussen IBM en ServiceNow. Als Global Elite Partner combineert IBM technologie en ServiceNow-platformadvies en implementatie-expertise om bedrijven in elke branche te helpen hun ServiceNow AI-enabled traject een vliegende start te geven. ServiceNow en IBM combineren de kracht van het Now Platform met watsonx om de productiviteit van IBM's werknemers, klanten en partners te helpen verhogen. Samen zullen IBM en ServiceNow klanten helpen de waarde van hun investeringen in digitale workflows te maximaliseren met generatieve AI-oplossingen op alle gebieden van hun bedrijf.

De nieuwe ServiceNow – IBM-integratie zal naar verwachting vanaf 9 mei 2024 beschikbaar zijn in de ServiceNow Store .

CompTIA Community Benelux BW 7-31 mei Datacollectief BW 13-05-2024 tm 03-06-2024
CompTIA Community Benelux BN 7-31 mei