Witold Kepinski - 09 mei 2024

ServiceNow toont met NVIDIA generatieve AI service agents

Tijdens ServiceNow’s jaarlijkse klant- en partnerevenement, Knowledge 24, presenteerde ServiceNow, het AI-platform voor bedrijfstransformatie, samen met NVIDIA AI-avatars van de toekomst, waarbij gebruik werd gemaakt van NVIDIA’s Avatar Cloud Engine (ACE)-spraak-, large-taalmodel- (LLM)- en animatietechnologieën die digitale karakters tot leven brengen met behulp van generatieve AI.

ServiceNow toont met NVIDIA generatieve AI service agents image

De AI-avatars werden onthuld op het podium van Knowledge 24 tijdens de keynote van ServiceNow President en Chief Operating Officer CJ Desai, met een speciaal optreden van NVIDIA-oprichter en CEO Jensen Huang, waarbij het potentieel voor nog boeiendere, persoonlijkere werknemers- en klantervaringen werd benadrukt.

De visionaire demo maakt deel uit van de strategische samenwerking tussen ServiceNow en NVIDIA om de mogelijkheden voor workflow-engagement binnen organisaties te bevorderen en uit te breiden. Dit komt te midden van een Gartner - voorspelling dat “in 2026 60% van de GenAI-oplossingen multimodaal zal zijn, tegen 1% in 2023."

Voortbouwend op de samenwerking tussen de bedrijven tonen de interactieve, realtime avatars die worden gedemonstreerd met behulp van Now Assist het potentieel om een ​​andere communicatieoptie te bieden voor Virtual Agent-ervaringen aan gebruikers die de voorkeur geven aan visuele interacties. Net als andere Now Assist-mogelijkheden maken ze gebruik van NVIDIA-technologie, waaronder NVIDIA NIM- microservices en NVIDIA ACE , allemaal beschikbaar met het NVIDIA AI Enterprise- softwareplatform.

Avatars

De ServiceNow Now Assist-demo benadrukt het potentieel van digitale avatars om de interacties met klanten en medewerkers in verschillende sectoren te verbeteren, met name in sectoren waar klantenservice, betrokkenheid en gepersonaliseerde communicatie van cruciaal belang zijn, waaronder de detailhandel, de reisbranche en meer.

Vorig jaar werkten NVIDIA en ServiceNow tijdens Knowledge 2023 samen om krachtige generatieve AI-mogelijkheden op bedrijfsniveau te ontwikkelen. Deze mogelijkheden maken gebruik van de NVIDIA-infrastructuur voor aangepaste LLM's die zijn opgeleid voor het Now Platform en hebben nieuwe GenAI-gebruiksscenario's gelanceerd die de productiviteit van IT-activiteiten, klantenserviceteams en werknemers kunnen verhogen.

“Nu AI diepgeworteld raakt in ons dagelijks leven, verwachten klanten en werknemers dat technologie op intelligente wijze leert en zich aanpast aan hun individuele werk- en communicatiestijlen”, aldus Desai. “We breiden onze samenwerking met NVIDIA voortdurend uit om nieuwe manieren te verkennen waarop mensen kunnen communiceren met generatieve AI via Now Assist, om ervoor te zorgen dat AI voor iedereen een vriendelijke, boeiende en empathische ervaring is, gebaseerd op de voorkeuren van gebruikers.”

AI

“Klantenservice is essentieel voor de gezondheidszorg, financiële dienstverlening, telecommunicatie en vele andere sectoren, waardoor het een van de grootste generatieve AI-gebruiksscenario’s is”, zegt Manuvir Das, vice-president, enterprise computing bij NVIDIA. “ServiceNow loopt voorop bij het brengen van generatieve AI naar bedrijven over de hele wereld om miljarden uren aan serviceverzoeken te ondersteunen, en ons werk samen kan ons helpen nieuwe manieren te identificeren om met Now Assist te communiceren, zodat gebruikers snel de hulp krijgen die ze nodig hebben.”

De avatars signaleren het potentieel om spraak- en animatie-GenAI-technologie te gebruiken om gebruikersinteracties voor Now Assist in een breed scala aan zakelijke functies te verbeteren. Dit omvat elke AI-ondersteunde interactie tussen HR, financiën, IT en meer om een ​​persoonlijk tintje te geven aan verzoeken van klanten en medewerkers. In plaats van simpelweg vragen in een chat te typen, kunnen gebruikers er de voorkeur aan geven om met deze avatars te praten, te typen of er digitaal mee te communiceren. Wanneer een klant bijvoorbeeld informeert over het upgraden van zijn internetpakket, kan een avatar op het scherm een ​​menselijke interactie simuleren en hem/haar door de opties en de volgende stappen voor het uitvoeren van de upgrade leiden. Het kan ook worden gebruikt voor winkelervaringen, reizen of zelfs voor werknemers om het werkbeleid en de softwaremogelijkheden beter te begrijpen en er doorheen te worden geleid.

De avatardemo die op Knowledge werd getoond, werd mogelijk gemaakt door NVIDIA ACE: een reeks technologieën die levensechte en boeiende digitale avatars mogelijk maken voor klantenservice en meer. In de proof of concept maakte NVIDIA ACE via het Now Platform verbinding met Now Assist om de avatars van stroom te voorzien. ACE omvat NVIDIA Riva meertalige automatische spraakherkenning en taalvertaling om menselijke spraak te begrijpen, NVIDIA Audio2Face voor gezichtsanimatie en lipsynchronisatie, en NVIDIA Omniverse Renderer voor fysiek gebaseerde ray-traced rendering om levensechte beelden aan de avatars te geven. ServiceNow draaide de mogelijkheden op de NVIDIA-versnelde infrastructuur, waaronder het NVIDIA AI Enterprise- softwareplatform voor productiewaardige, veilige en betrouwbare AI-software.

Workflows

De Now Assist-avatardemo bouwt voort op de samenwerking tussen ServiceNow en NVIDIA om door GenAI aangedreven industrie-innovaties te stimuleren. Dit omvat het aandrijven van AI-onderzoek en ServiceNow AI-modelontwikkeling met NVIDIA DGX SuperPOD, NVIDIA H100 en A100 Tensor Core GPU's voor intelligente workflows; Nu assisteren bij telecommunicatieservicebeheer (TSM); evenals samenwerkingen met Hugging Face en de Big Code Community op StarCoder2, een familie van open access LLM's voor het genereren van code die nieuwe normen stelt voor prestaties, transparantie en kosteneffectiviteit. NVIDIA gebruikt ServiceNow Now Assist ook om de IT-activiteiten te stroomlijnen en de werknemerservaring te verbeteren met gespreksmogelijkheden, waardoor werknemers zelfbediening kunnen krijgen. Eerder dit jaar werd ServiceNow een van de eerste platformproviders die toegang kreeg tot NVIDIA NIM, waardoor snellere, schaalbare en kosteneffectievere LLM-ontwikkeling en -implementatie voor klanten mogelijk werd.

Now Assist – de GenAI-ervaring van ServiceNow – zet AI aan het werk voor mensen op het Now Platform, waarbij voorheen geïsoleerde afdelingen, mensen, gegevens en processen met elkaar worden verbonden, allemaal op één veilig, vertrouwd AI-platform voor bedrijfstransformatie. Now Assist is ingebed in het Now Platform- en ServiceNow-workflows om intelligente selfservice voor werknemers en klanten te bieden, de productiviteit voor agenten en ontwikkelaars te verhogen en klanten bruikbare inzichten te geven voor een nog snellere weg naar succes. Veel van de Now Assist-functies van ServiceNow worden mogelijk gemaakt door een Now AI-multimodaal model dat snel, kosteneffectief en veilig is en de best mogelijke GenAI-oplossingen voor het ServiceNow-platform mogelijk maakt.

Terwijl Now Assist de manier waarop we werken blijft transformeren, zet ServiceNow zich in om de toekomst van impactvolle, verantwoordelijke en veilige AI in kaart te brengen, waarbij open-science en open governance-ontwikkeling worden omarmd. ServiceNow is een van de oprichters van de AI Alliance onder leiding van IBM en Meta, om de krachten te bundelen met andere baanbrekende organisaties om de principes van open, veilige en verantwoordelijke AI wereldwijd te bevorderen.

Extra informatie

  • Bekijk de avatardemo tijdens de Knowledge 24 keynote-toespraak, waar Desai wordt bijgestaan ​​door Huang.
  • Bekijk het persbericht over de nieuwste Now Assist generatieve AI-oplossingen van ServiceNow, aangekondigd op Knowledge 24.
CompTIA Community Benelux BW 7-31 mei BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024
Dutch IT Partner Day 11 juni2024