Mimecast neemt AI specialist Aware over
Mimecast, een Human Risk Management (HRM)-platform, kondigt de overname aan van Aware, een AI-samenwerkingsbeveiligingsplatform, in een gedurfde stap in de richting van zijn intentie om een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop organisaties mensgerichte beveiligingsrisico's beheren en beperken. Financiële voorwaarden van de deal werden niet bekendgemaakt.
"Op de moderne digitale werkplek staan de meest kritieke gegevens en communicatie van bedrijven online. Hoewel e-mail en samenwerkingsplatforms zoals Slack en Microsoft Teams essentieel zijn om mensen verbonden en productief te houden, vormen ze ook aanzienlijke risico's voor organisaties", aldus Marc van Zadelhoff, CEO van Mimecast. "Het menselijke aanvalsoppervlak is aanzienlijk uitgebreid en oudere tools zijn niet gebouwd om de complexiteit van berichten, @mentions, emoji's en GIF's te begrijpen. Het creëert meer kwetsbaarheid in de ecosystemen van organisaties, wat leidt tot beveiligingslekken, blinde vlekken en ontbrekende context, en stelt bedrijven bloot aan het risico van wettelijke boetes, reputatieschade en verlies van waardevol intellectueel eigendom. Aware is ontwikkeld om risico's voor menselijk gedrag te begrijpen, detecteren en beperken op de platforms waar mensen werken en samenwerken. Deze vooruitstrevende aanpak en door AI aangestuurde mogelijkheden zullen ons helpen om ons aanbod verder uit te breiden en het toenemende risico aan te pakken."
'Rol van mensen onderbelicht en verkeerd begrepen'
"De rol van mensen in cybersecurity, inclusief de risico's die ze vormen en waaraan ze worden blootgesteld, is serieus maar wordt onderbelicht en verkeerd begrepen. Pogingen om deze risico's te beheren waren ineffectief, zelfs met de komst van beveiligingsbewustzijn en -training (SA&T). In de afgelopen jaren is menselijk risicomanagement ontstaan, waarbij is erkend dat inbreuken een breed scala aan risico's en gerelateerd gedrag met zich meebrengen, waaronder menselijke fouten, misbruik van privileges en social engineering", aldus het rapport Human Risk Management Solutions Landscape van Forrester (maart 2024).
Het speciaal gebouwde platform en de gerichte AI-modellen van Aware identificeren de risico's die worden aangetroffen in de ongestructureerde gegevens van tools voor samenwerking op de werkplek en zijn ontworpen om het verlies van gevoelige gegevens te voorkomen, de naleving te verbeteren en menselijke risicofactoren te beperken. De geavanceerde AI-aangedreven mogelijkheden van het bedrijf versterken de bestaande investeringen van Mimecast in AI-modellen en bieden state-of-the-art beveiliging en naleving voor de digitale landschappen van klanten, waaronder detectie van imitatie via samenwerkingskanalen zoals Zoom, uitbreiding van Business Email Compromise (BEC)-mogelijkheden door meerdere grote taalmodellen op te nemen en verbetering van archiveringsmogelijkheden ter ondersteuning van meerdere samenwerkingskanalen.
HRM
Aware is ontworpen om naadloos te integreren met de samenwerkingshulpmiddelen waarop organisaties vertrouwen, en de belangrijkste bedrijfsinformatie en inzichten die het verzamelt, bieden ongekend inzicht in samenwerking op de werkplek. Deze mogelijkheden verbreden en verdiepen de HRM-platformmogelijkheden van Mimecast, vooral naarmate samenwerking op de werkplek toeneemt en beveiligingsrisico's toenemen.
"Bedrijven worden geconfronteerd met nieuwe, gevaarlijke beveiligingsbedreigingen die verder reiken dan e-mail en overal waar werknemers samenwerken om werk gedaan te krijgen. Naast het uitgebreide aanvalsoppervlak zijn mensen de nieuwe eindpunten en het grootste risico voor elk bedrijf geworden, waardoor het cruciaal is dat Aware AI kan inzetten om context en gedrag in gesprekken te begrijpen en realtime insiderbedreigingen op grote schaal aan het licht te brengen. " aldus Jeff Schumann, Chief Executive Officer en medeoprichter van Aware. "AI is geen op zichzelf staande oplossing die alle cyberbeveiligingsproblemen kan oplossen. Wij geloven dat de ware kracht van AI-technologie ligt in het vermogen om het te gebruiken om het genuanceerde menselijke element van bedreigingen te begrijpen. We zijn verheugd om ons bij Mimecast aan te sluiten en klanten te helpen potentiële problemen en kansen binnen samenwerking te identificeren en het collaboratieve werkoppervlak beter te beschermen."
Deze overname volgt op de onthulling van Mimecasts HRM-platform en het aanbod voor bewustwording en training van menselijke risico's, Mimecast Engage , en nog recenter de overname van Code42 die vorige maand werd aangekondigd. Mimecast belooft de bestaande Aware-klantenbasis te blijven onderhouden en ondersteunen. Klanten kunnen verwachten dat ze in de komende kwartalen een deel van de nieuwe technologie in Mimecast-producten zullen zien.
Aware werd bij de verkoop aan Mimecast geadviseerd door Guggenheim Partners, LLC.