Witold Kepinski - 13 juni 2025

Horizon Telecom heet nu Momentum EMEA

Horizon Telecom, de Nederlandse managed service provider van de volgende generatie, heeft vandaag aangekondigd dat het voortaan zal opereren onder de naam Momentum EMEA. Deze rebranding markeert een nieuwe fase in de ambitie van het bedrijf om klanten wereldwijd beter van dienst te zijn met één sterk en herkenbaar merk. De naamsverandering volgt op de integratie van Horizon Telecom in het wereldwijde Momentum-netwerk in januari 2024.

Horizon Telecom heet nu Momentum EMEA image

De rebranding weerspiegelt een duidelijke toewijding om het leven van klanten met internationale activiteiten te vereenvoudigen, door één herkenbaar merk, één consistente ervaring en één betrouwbare partner in verschillende markten aan te bieden zo meldt het bedrijf. Hoewel de naam verandert, blijft de werkwijze van het bedrijf hetzelfde: persoonlijk, betrouwbaar en gebaseerd op langdurige klantrelaties. Momentum EMEA blijft voortbouwen op de gewaardeerde lokale kennis, technische expertise en menselijke ondersteuning, nu gecombineerd met de kracht en schaal van een wereldwijd netwerk.

Deze stap zorgt voor meer merkhelderheid en operationele eenvoud, terwijl de diepe lokale betrokkenheid behouden blijft. Het vertegenwoordigt een gerichte strategie om schaalbare en veilige oplossingen te leveren voor connectiviteit, samenwerking en betrokkenheid in de hele EMEA-regio (Europa, Midden-Oosten en Afrika). Met één merk en geïntegreerde diensten profiteren klanten van naadloze samenwerking, een duidelijkere structuur en meer vertrouwen in hun vermogen om veilig en effectief te groeien.

"Dit is een logische volgende stap na een jaar van succesvolle groei en integratie," aldus Melvin Jellesma (foto), EVP & Managing Director, Momentum EMEA. "We behouden alles wat onze klanten aan ons waarderen – onze mensen, onze klantgerichte benadering en onze werkwijze – terwijl we de toekomst ingaan met de kracht van een wereldwijd merk. Hiermee maken we het nog makkelijker voor onze klanten om internationaal te groeien, samen met de ene vertrouwde partner die ze al kennen en waarop ze vertrouwen. We blijven dezelfde gepassioneerde mensen, nu met nog meer mogelijkheden."

SLA

Horizon Telecom blijft opereren met dezelfde teams, waarden en leiderschap. De enige verandering is de bedrijfsnaam en visuele identiteit, die evolueren naar Momentum EMEA. Alle diensten, operaties en klantverplichtingen blijven precies zoals ze waren: naadloos, betrouwbaar en persoonlijk. Diensten blijven geleverd worden via één contract, één SLA (Service Level Agreement) en 24/7 ondersteuning, wat het voor organisaties eenvoudiger maakt om complexe omgevingen met duidelijkheid en consistentie te beheren.

Todd Zittrouer, CEO van Momentum, voegt toe: "Momentum EMEA brengt betrouwbare lokale relaties samen met de kracht van een wereldwijd netwerk. Door te opereren als één merk met één team, helpen we klanten hun operaties te stroomlijnen, de beveiliging te verbeteren en efficiënter op te schalen in de EMEA-regio."

Deze rebranding bouwt ook voort op de recente overname van Secher Security, een toonaangevend Deens cybersecuritybedrijf, door Momentum. Samen bieden Momentum EMEA en Secher een volledig geïntegreerde benadering van veilige connectiviteit, waarbij bedrijfsnetwerkdiensten worden gecombineerd met regionale cybersecurity-expertise.

Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW Veeam 10/06/2025 t/m 01/07/2025 BN + BW
Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW