Hexaware neemt SMC Squared over
Hexaware Technologies heeft SMC Squared overgenomen, gespecialiseerd in het bouwen van Global Capability Centers (GCC's). Deze overname is een strategische stap in de missie van Hexaware om toekomstbestendige GCC-oplossingen te leveren die verder gaan dan kostenefficiëntie, gebaseerd op een gecombineerd mens- en digitaal agentgestuurd model. Global Capability Centers (GCC's) zijn wereldwijde hubs die bedrijven oprichten om toegang te krijgen tot talent, middelen en expertise buiten hun thuismarkt. Ze bieden een scala aan diensten, zoals onderzoek en ontwikkeling, IT, bedrijfsprocessen en engineering, en zijn een strategische uitbreiding van de activiteiten van een bedrijf. GCC's zijn geëvolueerd van kostenbesparende centra naar belangrijke strategische pijlers voor bedrijven, waarbij ze innovatie, efficiëntie en groei stimuleren.

De gecombineerde organisatie biedt een uniforme GCC-servicelijn die advies, installatie, bedrijfsvoering en optimalisatie omvat en wordt ondersteund door diepgaand talent, consistente levering en nauwgezette uitvoering.
Hexaware’s onlangs gelanceerde GCC 2.0 (1) servicelijn is gericht op het genereren van langetermijnwaarde voor wereldwijde klanten, door de GCC build- en operate-expertise van SMC Squared te combineren met de platformgestuurde IT-leveringscapaciteiten van Hexaware. Zo krijgen klanten een gedifferentieerd aanbod dat AI en digitale innovatie combineert met strategische GCC-waarde zo meldt Hexaware.
Engagementmodellen
SMC Squared werkt met engagementmodellen, zoals managed services, build-optimize-transfer en hybride oplossingen. Deze verlagen de operationele kosten en stellen GCC-teams samen die nauw aansluiten op de strategische agenda van elke klant. Met aantoonbare resultaten op het gebied van HR, infrastructuur, welzijn van medewerkers, financiën en strategisch technologisch advies, brengt SMC Squared institutionele volwassenheid en een betrouwbaar uitvoeringsmodel dat aansluit bij Hexaware’s visie om geïntegreerde, hoogwaardige GCC-activiteiten aan te bieden. Samen verwachten de bedrijven in de nabije toekomst aanzienlijke groei te realiseren en synergiepotentieel te ontsluiten voor grote klanten, aldus Hexaware.
GCC-markt in stroomversnelling
Deze overname komt op een moment dat de wereldwijde GCC-markt in een stroomversnelling raakt. Naar verwachting zal de GCC-sector in India alleen al in 2030 (2) de grens van 100 miljard dollar overschrijden. Bedrijven stappen over op resultaatgerichte modellen en hebben behoefte aan partners die stabiele, schaalbare en zeer verantwoorde bedrijfsvoering kunnen leveren.
SMC Squared werkt samen met enkele van de meest wereldwijde merken in de sectoren handel, productie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg en consumentenmerken. Een van de klanten van SMC is Papa John's International, Inc. (PZZA), dat wereldwijde fastfoodrestaurants exploiteert met een aanzienlijke internationale aanwezigheid.
"Onze klanten zijn steeds vaker op zoek naar GCC-partners die meer te bieden hebben dan alleen personeel of infrastructuur", aldus Amrinder Singh, President & Head – EMEA & APAC Operations bij Hexaware. "Met SMC Squared verkrijgen we bewezen governance, leveringsreputatie en schaalbaarheid in gebieden waar de uitvoeringskracht niet onderhandelbaar is. Deze overname stelt ons in staat om op lange termijn waarde te leveren aan ondernemingen, waarbij we optimaal gebruikmaken van ons mens- en digitaal agentgestuurde model en onze eigen IT-leveringsplatforms."
"Namens het hele SMC Squared-team ben ik verheugd te kunnen mededelen dat we nu deel uitmaken van Hexaware", zegt Patricia Connolly, CEO van SMC Squared. "Al ruim tien jaar helpen we de GCC-markt vorm te geven. Deze overname breidt ons wereldwijde aanbod uit met betere mogelijkheden op het gebied van AI, analytics, modernisering, cloudtransformatie en enterpriseplatforms. Tegelijkertijd breiden we onze distributiemogelijkheden uit met nieuwe centra in Latijns-Amerika en verhogen we de klantactiviteit in het Verenigd Koninkrijk en Europa."
NOTEN
¹GCC 2.0 verwijst naar de volgende generatie van Global Capability Centers. Dit zijn offshore- of nearshore-hubs die door multinationals (MNO's) worden opgezet om cruciale bedrijfsfuncties te leveren, zoals IT, financiën, HR, analyse en R&D. GCC 2.0 maakt gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) om de rol van deze centra te transformeren van op kostenarbitrage gebaseerde ondersteunende eenheden naar waardegenererende strategische centra.
²India's global centre market to grow to $105 billion by 2030, says Nasscom-Zinnov report