Witold Kepinski - 12 augustus 2025

Nederlands AI-softwarebedrijf aizy haalt 1,5 miljoen euro groeigeld

Het Nederlandse technologiebedrijf aizy, gespecialiseerd in AI-gedreven onlinemarketingsoftware, heeft 1,5 miljoen euro groeikapitaal opgehaald. Met deze investering versnelt aizy de ontwikkeling van zijn software die het MKB helpt hun online marketingresultaten aanzienlijk te verbeteren, terwijl zij zelf minder tijd kwijt zijn aan campagnes. aizy versterkt zich ook met Niels Buijs, nu nog marketingtopman van softwarereus CM.com, om zijn internationalisering en tech-ontwikkeling te leiden.

Nederlands AI-softwarebedrijf aizy haalt 1,5 miljoen euro groeigeld image

Een MKB’er kan met de AI-tooling van aizy zijn online marketing op onder meer Google, Facebook en Instagram automatiseren en optimaliseren met behulp van AI en de experts van aizy. Het rendement van het onlinemarketingbudget gaat omhoog en de MKB’er kan zijn tijd besteden aan de groei van zijn bedrijf.

Investering

aizy draait sinds de oprichting eind 2024 op initiële investeringen van oprichter Stefan Nuijten en tech-investeerder Michiel Mol (oprichter van marketingbedrijf Lost Boys), die zich eerder al heeft verbonden aan het snelgroeiende bedrijf. De startup heeft inmiddels elf medewerkers en behaalde al in zijn eerste zes maanden de mijlpaal van 1 miljoen euro jaarlijks terugkerende omzet (ARR).

Twaalf investeerders boden zich binnen een maand aan voor aizy, dat na een zorgvuldige overweging Gijs Nagel (oprichter van het succesvol verkochte beleggingsplatform DEGIRO) en Joost van der Klooster verwelkomt als investeerders.

Gijs Nagel legt uit: “De combinatie van Aizy’s gebruiksvriendelijke AI-tools en menselijke expertise sprak me enorm aan: daar wilde ik graag onderdeel van zijn.”.

Stefan Nuijten (foto), oprichter van aizy, vertelt: “aizy loopt lekker voor op prognose en de product-market fit is bewezen. Met de 1,5 miljoen euro groeikapitaal gaan we dan ook onze AI-marketingsoftware serieus doorontwikkelen. Zo maken we de software nog slimmer en toegankelijker voor de duizenden MKB’ers wereldwijd die online marketing ingewikkeld vinden”.

CM-topman kiest voor aizy

De snelle en sterke groei van aizy trekt naast investeerders ook gevestigde namen aan. Niels Buijs, nu nog wereldwijd verantwoordelijk voor de marketing bij softwaregigant CM.com, treedt per 1 oktober aan als marketing- en techdirecteur bij aizy. Buijs neemt meer dan vijftien jaar aan ervaring rondom wereldwijde marketing en go-to-market-strategieën met zich mee en gaat zich bij aizy richten op de internationalisering van het bedrijf. Tekenend voor zijn enthousiasme en vertrouwen is dat hij ook direct instapt als aandeelhouder.

Niels Buijs beaamt dat hij een zeker bestaan verruilt voor een nieuwe rol bij een startup en zegt: “De komst van AI verandert het onlinemarketinglandschap ingrijpend, en de dienst en innovatiesnelheid van aizy zijn uniek in deze markt. Met de kennis die ik bij onder meer Exact en CM.com heb opgedaan, heb ik heel veel zin om het snel groeiende aizy verder uit te bouwen”.

Gartner BN tm 12-11-2025 - 1