Witold Kepinski - 29 augustus 2025

F1 fans in Zandvoort krijgen persoonlijke assistent met AI-agent HALO

Tijdens de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2025 maken racefans kennis met een nieuwe, slimme technologie: de AI-agent HALO. Dit is de eerste keer dat een Formule 1-evenement een dergelijke AI-assistent inzet om fans een gepersonaliseerde ervaring te bieden. HALO, ontwikkeld door eventpartner CM.com, combineert informatie uit verschillende systemen en kan zelfstandig acties uitvoeren, wat een wereldprimeur is in de Formule 1-wereld.

F1 fans in Zandvoort krijgen persoonlijke assistent met AI-agent HALO image

In tegenstelling tot een gewone chatbot, die enkel antwoorden geeft op basis van één databron, is HALO een zogeheten 'agentic AI'. Dit betekent dat de assistent informatie kan combineren en kan handelen op basis van de behoeften van de gebruiker. Zo kan een fan in één gesprek zijn reis naar het circuit plannen op basis van NS-informatie, tegelijkertijd een campingplek reserveren en direct de juiste tickets vinden en bestellen.

"Met HALO zetten we de volgende stap in het persoonlijk en direct helpen van bezoekers," zegt Jeroen van Glabbeek (foto), CEO van CM.com. "Fans hoeven niet langer te zoeken in verschillende kanalen of informatiepagina's, maar worden direct en automatisch geholpen met alles wat ze nodig hebben om optimaal van het raceweekend te genieten."

Sportief directeur Jan Lammers van de Dutch Grand Prix benadrukt dat de inzet van AI de beleving voor de fans nog makkelijker en persoonlijker maakt. De samenwerking tussen CM.com en de Dutch Grand Prix, die al sinds de terugkeer van de race in 2021 loopt, is verlengd tot en met de laatste editie in 2026.

Probeer HALO zelf.

Netsec banners BN + BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 3