Witold Kepinski - 28 oktober 2025

KPN meldt meer omzet en winst over derde kwartaal 2025

KPN zag in het derde kwartaal zijn omzet van 1,42 miljard euro met 2,4 procent stijgen tot 1,46 miljard euro. De nettowinst steeg van 231 naar 237 miljoen euro.

KPN meldt meer omzet en winst over derde kwartaal 2025 image

Joost Farwerck (foto), CEO van KPN, zegt over de resultaten: “In het derde kwartaal blijft de groepsomzet uit diensten van KPN verder groeien, gesteund door alle bedrijfsonderdelen. In de Consumentenmarkt groeide het aantal breedband en mobiele klanten, dankzij onze commerciële inspanningen en focus op klantloyaliteit. Zoals verwacht vlakte de omzetgroei in de Zakelijke markt dit kwartaal iets af, ondanks een solide groei van het klantenbestand. Dit kwam voornamelijk door contractveranderingen bij Tailored Solutions. De omzet van Wholesale bleef toenemen, voornamelijk vanwege aanhoudende groei van roaming.

Met dank aan alle KPN’ers voor hun inzet en betrokkenheid, verbeterde de klanttevredenheid zowel in de Consumenten en de Zakelijke markt. Zoals verwacht werd de operationele winst (aangepaste EBITDA AL) dit kwartaal gedreven door deze omzetgroei, geholpen door een eenmalige IPR (patentrecht)-vergoeding en de bijdrage van Althio. Daartegenover staat dat er dit jaar geen vakantiereservering vrijvalt, aangezien KPN geen vakantiedagen meer reserveert. Zoals verwacht herstelde onze vrije kasstroom in het derde kwartaal, grotendeels dankzij een verbetering van het werkkapitaal.

We zijn koploper in de Nederlandse glasvezelmarkt. Samen met onze joint venture Glaspoort maken we goede vorderingen met het aansluiten van woningen en het activeren van nieuwe glasvezelaansluitingen. Onze inzet om Nederland veilig en betrouwbaar te verbinden werd zichtbaar bij het verbinden en beveiligen van SAIL Amsterdam. Dankzij de Data Services Hub en technologie van KPN waren publieke en private partners in staat naadloos samen te werken door live data veilig uit te wisselen, voor een veilige ervaring voor 2,5 miljoen bezoekers.

We blijven ons actief inzetten voor een #BeterInternet, dat groener, socialer en veiliger is. We zijn een landelijke campagne gestart om de impact van online buitensluiten onder de aandacht brengen. Met deze campagne willen we jongeren, ouders, leerkrachten en omstanders bewust maken van de impact van online buitensluiten. Wij geloven dat het internet de verbinding tussen mensen moet versterken, zonder uitsluiting of verdeeldheid te veroorzaken.

We liggen op koers met de uitvoering van onze Connect, Activate & Grow-strategie en hebben het volste vertrouwen dat we onze doelstellingen voor 2025 en onze middellange termijnambitie waarmaken. Op 5 november presenteren we de aangekondigde update van onze strategie.”

Green Data Center Conference 2025 BW + BN Flex IT Distribution BW + BN
Green Data Center Conference 2025 BW + BN