Veeam benoemt Allison Cera tot CMO
Allison Cerra is aangesteld als Chief Marketing Officer (CMO) bij Veeam Software. Ze maakt de overstap van Alkami Technology, waar ze sinds 2021 dezelfde functie vervulde.
Eerder werkte Cerra als Vice President Marketing bij Hewlett Packard Enterprise, waar ze verantwoordelijk was voor de digitale marketingstrategie tijdens de COVID-19-pandemie. Daarnaast was ze Chief Marketing Officer bij McAfee, waar ze betrokken was bij de herpositionering van het merk na de afsplitsing van Intel.
Bij Veeam leidt Cerra de wereldwijde marketingafdeling en is ze verantwoordelijk voor merkstrategie, productmarketing, evenementen, communicatie en digitale interactie. Ze volgt Rick Jackson op. Jackson gaat na een carrière van 40 jaar, waarvan drieënhalf jaar als CMO bij Veeam, met pensioen. Cerra treedt aan op een moment dat Veeam zijn focus verlegt naar het helpen van bedrijven bij het beschermen en inzetten van data in het tijdperk van kunstmatige intelligentie. Het bedrijf wil organisaties ondersteunen bij sneller herstel, aanpassingsvermogen en het omzetten van veerkracht in concurrentievoordeel.
'Raakvlak van technologie en vertrouwen'
“Allison begrijpt het raakvlak van technologie en vertrouwen”, aldus Anand Eswaran, CEO van Veeam. “Ze heeft merken opgebouwd die een sterke band met klanten hebben en teams die marketing omvormen tot een groeimotor. Nu Veeam de volgende innovatiefase ingaat, zal haar leiderschap ons helpen om ons verhaal verder aan de wereld te vertellen. Allison is een leider die complexe vraagstukken weet te vertalen naar eenvoudige, realistische en krachtige oplossingen en ik ben ontzettend blij haar te mogen verwelkomen bij ons team.”
“In een wereld waarin AI alle mogelijkheden herschikt, is dataveerkracht niet alleen bescherming, het is de basis waarop organisaties kunnen innoveren”, aldus Allison Cerra, CMO bij Veeam. “Veeam stelt organisaties in staat volledig op hun data te vertrouwen, zodat ze sneller en met vertrouwen aan de slag kunnen. Ik ben er trots op om deel uit te maken van het bedrijf dat definieert wat veerkracht betekent in het tijdperk van AI.”