Witold Kepinski - 21 november 2025

Tanium en ServiceNow bundelen krachten voor autonome IT

Tanium, een speler in Autonome IT, heeft op zijn 10e jaarlijkse Converge-conferentie een nieuw strategisch partnerschap met ServiceNow aangekondigd. De samenwerking is gericht op het leveren van innovaties die Autonome IT in grote ondernemingen versnellen door de platforms te integreren, wat moet leiden tot meer efficiëntie, realtime inzicht en veerkracht binnen de IT-infrastructuur.

Tanium en ServiceNow bundelen krachten voor autonome IT image

De gecombineerde expertise integreert Tanium’s real-time endpoint-intelligentie met het ServiceNow AI Platform om de bedrijfsresultaten te verbeteren. ServiceNow past de gecombineerde technologieën bovendien toe om zijn eigen autonome IT-operaties te verbeteren en de beveiliging van zijn IT-omgeving te versterken.

“Door samen te werken met ServiceNow en onze gecombineerde capaciteiten op beide platforms in te zetten, zijn we in staat om echt Autonome IT te leveren – met real-time zichtbaarheid, controle en veerkracht op schaal,” aldus Shawn Gallagher, Vice President Strategic Partnerships bij Tanium. “Samen versterken we de autonome onderneming door operaties te vereenvoudigen, de beveiligingshouding te versterken en resultaten te versnellen.”

Gedeelde gebruiksscenario's voor efficiëntie

Het partnerschap richt zich op het effectiever bedienen van gezamenlijke klanten via gedeelde gebruiksscenario’s. De belangrijkste voordelen van de integratie omvatten:

  • Agentic Workflows: Gebruik maken van Tanium’s real-time endpoint-intelligentie en ServiceNow AIOps om waarschuwingen automatisch te triageren en schaalbare, zelfherstellende acties uit te voeren.
  • Zero-Touch Patching: Zorgen voor naleving van implementatieconfiguraties en het direct ondersteunen van audits op ongeautoriseerde software.
  • Verbeterde Gegevensnauwkeurigheid: Het aanleveren van nauwkeurige endpoint-gegevens aan de Configuration Management Database (CMDB) van ServiceNow.

“ServiceNow levert betrouwbare, naadloze ervaringen aan onze klanten. Door ons AI-platform en de integratie van Tanium’s real-time endpoint-intelligentie versterken we IT- en beveiligingsoperaties, versnellen we de reactietijden en gaan we vooruit richting Autonome IT,” zegt Sankha Nagchoudhury, Senior Vice President Digital Technology Intelligent Operations bij ServiceNow.

ServiceNow heeft Tanium ook ingezet in zijn eigen complexe IT-omgeving – die bestaat uit zowel on-premises infrastructuur als meerdere cloudplatforms – om de zichtbaarheid en controle te verbeteren en de effectiviteit van ServiceNow Security Operations te stroomlijnen.

Outvie Dag van de CDO BW + BN Nextnovate Gen AI At Work BW + BN
Outvie Dag van de CDO BW + BN