Redactie - 07 december 2011

Mavim, TOPdesk en Bureau Hoving & Van Bon lanceren ‘TOPdesk ISM-module’


Met ingang van december 2011 bundelen Mavim, TOPdesk en Bureau Hoving & Van Bon (BHVB) hun krachten. Vanuit hun expertise op het gebied van procesmanagement en servicemanagement is een module ontwikkeld die volledig gebaseerd is op de ISM-methode (Integrated Service Management), de ‘TOPdesk ISM-module’.  In deze module is de ISM-framework volledig geïntegreerd in TOPdesk en Mavim Rules.

De ISM-methode van BHVB is een standaardmethode voor de inrichting en verbetering van IT-beheer. Het ISM-framework, dat onderdeel is van de ISM-methode, omvat een compact procesmodel met de zes essentiële processen die gebaseerd zijn op ITIL en ASL.

Rules, de software van Mavim, stelt organisaties in staat om al hun bedrijfs- en werkprocessen op eenduidige wijze te beschrijven, te modelleren én te publiceren. Processen worden in relatie gebracht met risico’s alsmede wet- en regelgeving. De activiteiten worden in het ISM-framework gekoppeld aan rollen en functies, zodat medewerkers weten ‘wie, wat, wanneer en waarom’ uitvoert.

TOPdesk biedt de software-oplossing om alle bedrijfs- en werkprocessen die gepubliceerd zijn in Rules, te operationaliseren. Met de verschillende TOPdesk modules wordt het ISM-framework ondersteund. Door middel van deze samenwerking wordt de ISM-methode ook beschikbaar voor het MKB en middensegment.

‘Eigenlijk krijgt de klant een direct toepasbare oplossing. Het uitgewerkte procesmodel helpt bij het snel creëren van goede resultaten, wat weer bijdraagt aan het draagvlak binnen de organisatie. Dat de ISM-methode nu ondersteund wordt door TOPdesk en Mavim leidt tot nog meer gemak en eenvoud voor de gebruiker’, aldus Wim Hoving, directeur van BHVB.