Nieuw datanetwerk voor bagage afhandelingssysteem Schiphol
Jaarlijks verwerkt Schiphol 70 miljoen koffers, een gemiddelde van 8.000 koffers per uur. Om dit in goede banen te leiden heeft Schiphol Telematics, de telecom operator van luchthaven Schiphol, een nieuw datanetwerk in gebruik genomen. Het datanetwerk ondersteunt het nieuwe, ultramoderne bagage afhandelingssysteem van Schiphol Airport waarmee de luchthaven 70 miljoen koffers per jaar zal kunnen verwerken.
Schiphol is met 50 miljoen passagiers per jaar de vierde Europese luchthaven en een van de beste luchthavens ter wereld. Rekening houdend met de toekomstige groei van Schiphol, werd onlangs een nieuw bagage afhandelingssysteem geïntroduceerd dat de verwerkingscapaciteit met meer dan 40 procent vergroot ten opzichte van het huidige systeem. Door een hoge mate van automatisering en slimmere routering, zal het nieuwe systeem meer dan 8.000 koffers per uur kunnen verwerken. Bij eventuele uitval van het systeem zou dit ernstige gevolgen op kunnen leveren voor maatschappijen en passagiers van de luchthaven. Daarom koos Schiphol Telematics voor Avaya als leverancier van een solide en betrouwbaar datanetwerk met hoogwaardige herstelfunctionaliteit.
Schiphol Telematics, Avaya en channelpartner Vosko Networking ontwierpen samen een netwerkoplossing die gebruik maakt van Ethernet Routing Switch (ERS) 8600 en ERS 4500 van Avaya. De ERS 8600 coreswitch is speciaal ontworpen voor kritische bedrijfsnetwerken met hoge eisen voor betrouwbaarheid, efficiency en schaalbaarheid. De coreswitch ondersteunt 1 en 10 Gigabit Ethernet (GbE) en maakt gebruik van Avaya Virtual Enterprise Networking Architecture (VENA) Switch Clustering. Op deze manier wordt end-to-end betrouwbaarheid gegarandeerd en beschikt Schiphol over always-on toegang tot haar bagage afhandelingssysteem. De Avaya ERS 4500 switches werden ingezet aan de randen van het netwerk voor hoogwaardige, veilige en energie-efficiënte Ethernet-connectiviteit.
“Het nieuwe bagage afhandelingssysteem is nu enkele maanden operationeel en draait vlekkeloos, aldus John van der Velden, Managing Director van Avaya Nederland. “Het biedt Schiphol de gewenste flexibiliteit en de noodzakelijke betrouwbaarheid om de bedrijfskritische bagageapplicatie te ondersteunen. Met deze oplossing benadrukt Avaya ‘The Power of We™’; ons streven om alle klanten te faciliteren met oplossingen die resulteren in betere samenwerking, efficiëntere besluitvorming en een hoger zakelijk rendement. We zijn trots dat Avaya kan bijdragen aan het hoge dienstverleningsniveau van Schiphol Telematics.”
Ras Lalmy, Algemeen Directeur Schiphol Telematics: “Performance, betrouwbaarheid en beschikbaarheid, dat zijn de drie criteria voor elk netwerk. En dat geldt zeker voor Schiphol. Netwerkdiensten worden ontworpen op basis van maatwerkapplicaties die van kritisch belang zijn voor het succes van onze klanten. Hun doel is om de miljoenen passagiers die hier dagelijks aankomen en vertrekken een optimale luchthaven-ervaring te bieden. Het netwerk van Avaya heeft keer op keer aan onze criteria voldaan, ondanks de hoge eisen die wij stelden.”