Redactie - 03 augustus 2024

Wat kan Trump of Harris betekenen voor het ICT-beleid van de VS?

De Amerikaanse verkiezingen van 2024 zijn een politieke achtbaan vol wendingen, bochten, spanning en sensatie die 5 november zijn hoogtepunt hebben. Deze onderzoeksnotitie van Strand Consult onderzoekt het officiële Republikeinse ( GOP—Grand Old Party ) partijbeleid rond ICT en connectiviteit van de laatste jaren. Op het moment van schrijven is vicepresident Kamala Harris de nieuwe kandidaat van de Democratische partij. Strand Consult zal het Democratische ICT beleid analyseren na de Democrat National Convention in Chicago, die op 19 augustus van start gaat. Strand Consult schetst in onderstaande blog wat vooral de regering van Trump heeft betekend voor het ICT-beleid van de VS.

Wat kan Trump of Harris betekenen voor het ICT-beleid van de VS? image

Het kan lastig zijn om alle verkiezingsontwikkelingen bij te houden, niet alleen in de VS, maar over de hele wereld. 2024 is een verkiezingsjaar en meer dan de helft van de wereldbevolking zal naar verwachting in 2024 gaan stemmen. In de Vrije Wereld worden in 2024 vier cruciale verkiezingen gehouden: Taiwan op 23 januari; India in april-mei; het Europees Parlement van 6 tot 9 juni; en de VS op 5 november. Afzonderlijk vonden de Russische presidentsverkiezingen plaats van 15 tot 17 maart en Vladimir Poetin kreeg zijn vijfde termijn. China annuleerde in 2024 opnieuw vrije verkiezingen.

Verkiezingen hebben gevolgen voor het technologie- en telecombeleid. In sommige landen leggen politieke partijen hun visie vast in hun eigen partijprogramma.

Om het Amerikaanse technologie- en telecombeleid te begrijpen, moet je erkennen dat het federale, staats- en lokale overheidsactoren weerspiegelt. De Amerikaanse president heeft de constitutionele macht om de Amerikaanse strijdkrachten te commanderen, verdragen te sluiten met andere landen, rechters te benoemen, gratie te verlenen, wetsvoorstellen te ondertekenen en te vetoën en uitvoerende bevelen uit te vaardigen. De Amerikaanse uitvoerende macht heeft ongeveer 4 miljoen werknemers (inclusief militairen) en de president oefent aanzienlijke macht uit over de Amerikaanse federale bureaucratie door ongeveer 4000 mensen te nomineren of te benoemen om leiding te geven aan 15 uitvoerende departementen, honderden uitvoerende agentschappen en andere rollen.

Senaat

Belangrijk is dat de Amerikaanse overheid wordt beperkt door significante checks and balances. De presidentiële macht wordt beperkt door termijnlimieten, de wetgevende macht (alleen het Congres kan de oorlog verklaren en de Senaat keurt verdragen en nominaties goed) en de rechterlijke macht die oordeelt over de legaliteit van wetten en acties.

In praktische zin is het Amerikaanse technologie- en telecombeleid een product en proces van interacties tussen de drie takken, staats- en lokaal bestuur en een veelheid aan niet-gouvernementele belanghebbenden. Met name de president heeft aanzienlijke macht om het hoofd van agentschappen aan te wijzen die technologie- en telecombeleid uitvoeren, hoewel regels en gedrag worden gedefinieerd en gecontroleerd door het Congres. De rechtbanken beoordelen beleidsklachten. Historisch en belangrijk is dat het meeste technologie- en telecombeleid werd gesynthetiseerd door beide partijen, waarbij belangrijke wetsvoorstellen bipartisan waren. Hoewel de media de verschillen tussen partijpresidenten uitvergroten, zijn er veel gebieden van consistentie tussen administraties, ongeacht de partij. Bijvoorbeeld, het beleid van Trump en Biden ten aanzien van China is grotendeels consistent.

Donald J. Trump

Vorige week ontving voormalig president Donald J. Trump 2387 stemmen van 2500 afgevaardigden op de Republikeinse Nationale Conventie (RNC) in Milwaukee. Zijn formele aanvaarding van de nominatie en de daaropvolgende vereniging van de GOP markeert een triomf over schijnbaar onoverkomelijke obstakels, waaronder maar niet beperkt tot afzettingen, aanklachten, rechtszaken, veroordelingen, media-beledigingen en een mislukte moordpoging. De conventie beeldde de voormalige president af als de feniks die herrijst uit het vuur van tegenspoed, de comeback-kind-volksheld die goed past bij het reality-tv-, nieuws- en entertainmentcomplex, en de politieke profeet wiens krachtige verlossingsverhaal aantrekkelijk is voor religieuze en partijgetrouwe gelovigen.

Het programma van de RNC met diverse sprekers en gekozen leiders met verschillende etniciteiten, achtergronden en ervaringen weerspiegelt de evolutie van de VS, het electoraat en het GOP-lidmaatschap. De transformatie van de partij wordt gedetailleerd beschreven in Patrick Ruffini's Party of the People: Inside the Multiracial Populist Coalition Remaking the GOP en toont de dynamiek van multiraciale families en politieke voorkeuren. Simpel gezegd, kiezers kunnen zich abonneren op meerdere identiteiten, wat de pogingen van de Census-enquête om mensen in vooraf bepaalde hokjes te plaatsen tart en peilingen en politieke voorspellingen compliceert.

Door de conventie te houden in de swing state Wisconsin kon de GOP de grote tent opnieuw opstarten door een beroep te doen op de wortels van het nabijgelegen Ripon, WI in 1854, opgericht door abolitionisten, progressieve Yankee protestanten, boeren, fabrieksarbeiders, industriëlen en voormalige slaven zoals Frederick Douglass. De RNC vierde de wedergeboorte van het hartland met lokale en persoonlijke verhalen van vrouwen uit de voorsteden, ondernemers, veteranen, rappers, worstelaars, immigranten, familieleden en de preek van dominee Lorenzo Sewell van de 180 Church in Detroit, waarin hij het "millimeterwonder" prees dat het leven van de voormalige president redde.

Vance is een voorstander van breedband

De Amerikaanse senator voor Ohio, JD Vance, werd benoemd tot Trumps running mate, die waarschijnlijk een cruciale swing state en een poging om de blue wall in Wisconsin, Minnesota, Illinois en Michigan te doorbreken met blue collar bona fides zal binnenhalen. Vance, auteur van de bestseller Hillbilly Elegy, prees de “vergeten man en vrouw” aan wie het GOP-platform is gewijd.

Vance past in het plaatje als vicepresident om het beleid van America First voort te zetten. In slechts 2 jaar in de Senaat heeft Vance zo'n 60 wetsvoorstellen ingediend en honderden meer mede ingediend. Belangrijk is dat hij een bipartizane wetsvoorstel leidde om het Affordable Connectivity Program (ACP) te verlengen, een breedbandvoucherprogramma van $ 30/maand voor in aanmerking komende gezinnen. Vance verklaarde: "dit is precies het soort programma waar mijn gezin baat bij zou hebben gehad als ik vandaag de dag in Ohio was opgegroeid."

Vance ziet breedband als een integraal onderdeel van een rustbelt-renaissance, die energieproductie, chipproductie en de "titaniumeconomie" omvat die afhankelijk is van 5G en breedband en de mogelijkheid om automatisering, robotica, AI en quantumcomputing van stroom te voorzien. Slimme fabrieken ontstaan ​​in universiteitssteden, kantorenparken en voorsteden. Groter nog, er is bipartizane steun van het Congres, niet alleen voor ACP, maar voor een algehele hervorming van het universele servicefonds van $ 9 miljard (USF ). Strand Consult beschrijft dit via verschillende rapporten en onderzoeksnotities, waarin de bedrijfsmodellen worden beschreven om de basis van bijdragen aan USF en inspanningen voor betaalbaarheid voor consumenten te verbreden. Strand Consult volgt de belangrijke wereldwijde beleidsvorming op dit front via zijn Global Project for Broadband Cost Recovery.

Big Tech

Vance heeft het idee bestudeerd dat Big Tech kan helpen bij het betalen van breedbandnetwerken. Hij heeft opgeroepen om Big Tech op veel gebieden ter verantwoording te roepen en heeft Bidens handelsovereenkomsten aangevochten, door te zeggen dat ze Big Tech-monopolies zouden verstevigen. Het valt nog te bezien of de krachtige woorden van Vance zullen worden vertaald in het presidentiële beleid. Vance, een voormalige durfkapitalist, heeft een formidabele groep financiers, wiens belangen lijken te passen bij de sectie Emerging Technologies die wordt beschreven in het GOP-platform, met name cryptocurrency, AI en satelliet toepassingen.

Het Republikeinse platform van 2024 – het politieke programma

Kiezers bij verkiezingen richten zich doorgaans op belangrijke beleidskwesties zoals de economie en gezondheidszorg, niet op technologie-/telecombeleid, dat aanzienlijke overeenstemming tussen beide partijen kent en weinig te bieden heeft om verschillen met tegenstanders te benadrukken. Met de afgelopen drie presidenten is internetregulering echter een krachtig wiggenprobleem gebleken voor beide partijen, waarbij de ene partij beloofde de overname van internet door de overheid te stoppen, terwijl de andere beweert dat de regulering het internet zal redden. Hoe dan ook, Strand Consult ziet consistentie met beide partijen tussen de platforms en het daaropvolgende beleid dat in hun respectievelijke regeringen wordt nagestreefd.

Het GOP-platform van 2024 (het programma van de partij) markeert een belangrijke verschuiving en is slechts de helft van de lengte van het platform van 2016. Het platform van 2016 richtte zich op zeven categorieën (American Dream. Constitutional Government, Natural Resources, Government Reform. Great American Families en America Resurgent), noemde het internet meer dan twee dozijn keer en beloofde de internetvrijheid te beschermen bij de Federal Communication Commission (FCC). In 2024 worden de trefwoorden "breedband", "internet" of "FCC" niet genoemd. Er wordt in 2024 nauwelijks melding gemaakt van een specifiek federaal agentschap, bedrijf of individu.

Het platform van 2024, slechts 28 pagina's, is gericht op een checklist van 20 prioriteiten onder de noemer "America First: Return to Common Sense". De samenvatting kristalliseert de waardepropositie van de Republikeinse partij en maakt een duidelijk onderscheid met het "Stronger Together"-mantra van de Democraten uit 2016. Het GOP-platform beukt de huidige regering op de gebieden die zij als zwak beschouwt: inflatie, de grens, gasprijzen, stagnerende lonen en aanhoudende conflicten in Europa en het Midden-Oosten, evenals een sudderende Stille Oceaan.

Huishoudens

Hoewel niet vermeld, kunnen belangrijke implicaties voor het telecombeleid worden afgeleid uit Hoofdstuk 1, "Versla inflatie en breng snel alle prijzen omlaag". Het Platform betoogt dat inflatie een door de overheid gecreëerd probleem is dat kan worden teruggedraaid door verspillende uitgaven in te dammen en buitensporige regelgeving te schrappen. Het verklaart: "Republikeinen zullen het dereguleringsbeleid van president Trump herstellen, dat Amerikanen $ 11.000 per huishouden bespaarde, en een einde maken aan de regelgevende aanval van de Democraten die onevenredig veel schade toebrengt aan huishoudens met een laag en gemiddeld inkomen."

In één klap beweert het hoofdstuk dat alle inflatie- en prijsproblemen worden ondersteund door beleid op het gebied van energie, federale uitgaven, regelgeving, immigratie en defensie. Het is veel om uit te pakken, maar het markeert niettemin een krachtige ideologie die brede aantrekkingskracht heeft op mensen met een laag inkomen, investeerders, conservatieven en liberalen die een kleine overheid nastreven.

Vanuit het perspectief van de telecomoperator is het verminderen van de regeldruk een belangrijk doel voor aandeelhouders. De telecomindustrie is onderhevig aan buitensporige en dure asymmetrische regulering, die door internetgiganten wordt gearbitreerd om feitelijk gratis mee te kunnen liften op netwerken en spectrum. Ondanks de uitdagingen zijn de prijzen voor breedband minder gestegen dan de inflatie en in veel gevallen gedaald. Dit is te danken aan de concurrerende Amerikaanse markt voor breedband en telecommunicatie, enorme investeringen en technologische innovatie.

Innovatie

Hoofdstuk 3 “Building the Greatest Economy in History” biedt een vergelijkbare samenvatting voor Amerikaanse werknemers met 5 belangrijke pijlers: het drastisch verlagen van regelgeving, het verlagen van belastingen, het veiligstellen van eerlijke handelsovereenkomsten, het verzekeren van betrouwbare en overvloedige goedkope energie en het bevorderen van innovatie. Deregulering wordt herhaald en wordt gelijkgesteld met het onderdrukken van banen, vrijheid, innovatie en alles duurder maken. Dit wordt echter getemperd door de visie dat de GOP-aanpak transparantie en gezond verstand zal implementeren in regelgeving.

Onder het hoofdstuk “Kampioen voor innovatie en wereldleiderschap in opkomende industrieën” komen drie prioriteiten naar voren,

  1. “Republikeinen zullen een einde maken aan de onwettige en on-Amerikaanse crypto-repressie van de Democraten en zich verzetten tegen de oprichting van een digitale valuta van de centrale bank, het recht verdedigen om Bitcoin te minen en ervoor zorgen dat elke Amerikaan het recht heeft om zelf zijn digitale activa te beheren en transacties uit te voeren zonder toezicht en controle van de overheid.”
  2. “Wat betreft kunstmatige intelligentie (AI) en de intrekking van Bidens uitvoerend bevel over AI (verwacht dat dit een heikel punt kan worden voor de EU): steun de ontwikkeling van AI die geworteld is in de vrijheid van meningsuiting en menselijke bloei.”
  3. “Ruimtehandel: creëer een robuuste productiesector in een baan om de aarde, stuur astronauten naar de maan en Mars en “versterk de partnerschappen met de snelgroeiende commerciële ruimtevaartsector om onze mogelijkheden om toegang te krijgen tot, te leven in en activa te ontwikkelen in de ruimte te revolutioneren.”

Hoofdstuk 5 “Bescherm Amerikaanse arbeiders en boeren tegen oneerlijke handel” beschrijft het industriële beleid: “Herbalancering van de handel” (tarieven op buitenlandse goederen, wederkerige handel en vervolging van handelsovertredingen); “Strategische onafhankelijkheid van China” (beëindiging van de import van essentiële goederen, stop de Chinese overname van Amerikaans onroerend goed en bedrijven); heropleving van de Amerikaanse auto-industrie; domesticatie van cruciale toeleveringsketens (“zorgen voor nationale veiligheid en economische stabiliteit”); koop/huur Amerikaans; wordt een “productiesupermacht.”

Trump Telecombeleid 2016 – 2020

Het beoordelen van een potentiële tweede termijn van Trump kan worden geïnformeerd door te kijken naar de eerste. Hier zijn enkele hoogtepunten die zijn opgemerkt in de Trump Administration Accomplishments uit het archief van het Witte Huis.

  • Er zijn regels afgeschaft die de ontwikkeling van een sterk en stabiel internet bedreigden.
  • Versterking van de Amerikaanse plattelandseconomie door een investering van meer dan 1,3 miljard dollar om breedbandinfrastructuur met hoge snelheid naar het platteland van Amerika te brengen.
  • Het leiderschap noemde als eerste kunstmatige intelligentie, kwantum-informatiewetenschap en 5G-communicatie als nationale prioriteiten voor onderzoek en ontwikkeling.
  • Lanceerde het American Broadband Initiative om de snelle uitrol van breedbandinternet in het landelijke Amerika te bevorderen.
  • Ondertekende de Secure 5G and Beyond Act om ervoor te zorgen dat Amerika wereldwijd koploper wordt op het gebied van 5G.
  • Ondertekening van de historische Praagse principes met bondgenoten van Amerika om de implementatie van veilige 5G-telecommunicatienetwerken te bevorderen.

Opvallend is dat veel telecombeleid is gedelegeerd aan de FCC, een onafhankelijk agentschap van vijf commissarissen, over het algemeen drie van de partij die aan de macht is en twee van de andere partij. FCC-voorzitter Ajit Pai merkte zijn prestaties op. Zijn ambtstermijn wordt geassocieerd met een periode van recordbrekende investeringen in en implementatie van breedband, na een neergang tijdens de regering-Obama. De sleutel tot deze ontwikkeling was de omkering van de internetregulering van Titel II en het herstel van de internetvrijheid (wat betekent dat het toezicht op breedband werd teruggegeven aan de Federal Trade Commission, FTC, waar het sinds de oprichting was). Er waren ook recordbrekende 5G C-band veilingspectrum dat $ 81 miljard opbracht. Het veilingontwerp van de FCC werd erkend in de Nobelprijs voor economie van 2020. Het 5G FAST-plan van de FCC omvatte het verkrijgen van meer spectrum op de markt; het moderniseren van de regulering en het versnellen van de uitrol, zodat er tegen het einde van de regering-Trump ongeveer 420.000 mobiele sites waren.

FCC

Pai creëerde ook het FCC Office of Economics and Analytics om het gebruik van economie in FCC-beslissingen te formaliseren (het kantoor werd aangenomen op basis van een partijlijnstemming). De veerkracht van Amerikaanse netwerken tijdens de pandemie en de toewijding van Amerikaanse operators om Amerikanen verbonden te houden, waren andere hoogtepunten van Pai's FCC-termijn.

In tegenstelling tot de gangbare regelgevende wijsheid die suggereerde dat breedbandproviders misbruik zouden maken van de Covid-crisis om hun klanten te schaden (vooral omdat toezichthouders niet zo hun posten als zodanig waren en eindgebruikers van het netwerk ogenschijnlijk "gevangen" zijn in de breedbandprovider), bleven breedbandproviders hun diensten aanbieden ondanks de crisis zonder de prijs te verhogen of de kwaliteit te verlagen. Sommige breedbandproviders zagen zelfs af van vergoedingen en beloofden de dienst te blijven aanbieden, zelfs als abonnees niet konden betalen.

Er waren enkele misstappen in het telecombeleid van de Trump-regering, waaronder het voorstel van een overheidseigen 5G-netwerk (afgewezen door alle FCC-commissarissen), meningsverschillen over spectrum tussen federale agentschappen die openbaar werden en de FCC-weggeefactie van de 6 GHz-band aan Big Tech. Door deze kostbare mid-bandfrequenties te beschouwen als niet-gelicentieerd gebruik, offerde de FCC tientallen, zo niet honderden miljarden dollars op die hadden kunnen worden opgehaald via spectrumgebruiksvergoedingen en licenties. Deze acties vonden later in de termijn plaats en leken personeelsconflicten te weerspiegelen. Het is waarschijnlijk dat de personeelsdiscipline van het Witte Huis zal worden versterkt in een tweede Trump-regering.

Tweede termijn van Trump?

De meeste beleidspunten van de FCC genieten unanieme steun van de commissie; de ​​meeste FCC-zaken zijn eenvoudig en niet-politiek, zoals vergunningen, handhaving, aanvragen en rapportage aan het Congres. Verkiezingen richten zich op de controversiële punten, maar deze vormen een minderheid van het beleid. Netwerkbeveiliging volgt bijvoorbeeld over het algemeen de bipartizane FCC-consensus. De Pai FCC voerde ongeveer 45 acties uit op het gebied van beveiliging en openbare veiligheid tijdens de regering van Trump; onder voorzitter Rosenworcel in Bidens termijn, waren dit er 27 in januari 2024. Samen behandelen deze 72 bipartizane punten kritieke kwesties zoals de veiligheid en integriteit van apparatuur, veerkracht van de toeleveringsketen en 911-communicatie.

Daarentegen is Title II netneutraliteit het meest verdeeldheid zaaiende onderwerp en krijgt het buitensporig veel media-aandacht. De Biden FCC heeft het onderwerp nieuw leven ingeblazen onder de naam "Safeguarding and Securing the Open Internet (SSOI)", omdat het leek alsof internetregulering smakelijker zou zijn als het een openbare veiligheidsmaatregel was. Strand Consult, dat al meer dan tien jaar het netneutraliteitsbeleid in landen bestudeert, concludeert dat Bidens innovatieargument voor regulering niet langer geloofwaardig is.

De VS heeft inderdaad zeven jaar zonder Title II over breedband geleefd en de breedbandmarkt is vandaag de dag aantoonbaar beter dan in 2017. Internetsnelheden zijn bijna zes keer zo snel geworden, van een gemiddelde geadverteerde downloadsnelheid van 47 Mbps in 2017 tot 307,73 in 2023. Vaste breedbandtechnologieën zijn geëvolueerd van DSL en DOCSIS 3.1/4.0 naar glasvezel tot aan de woning. Vaste draadloze toegang (FWA) is een echte disruptor geworden voor vaste breedband, goed voor 7 procent van alle breedbandabonnementen, en een groeiend aantal Amerikaanse huishoudens heeft alleen draadloos breedband. De VS is nu de wereldleider in de adoptie van 5G. Satellietbreedband helpt de digitale kloof te dichten, nu de kleinste die het ooit is geweest. Prijzen zijn met 60 procent gedaald voor de hoogste snelheden; breedband is nog nooit zo voordelig geweest.

Dossier

Wat betreft de denkbeeldige schade die door voorstanders van Titel II wordt gesuggereerd, hebben noch de FCC noch de FTC-commissie een daadwerkelijke schending in het dossier. De ene formele klacht die bij de FCC werd ingediend, werd afgewezen omdat deze niet kon worden gedocumenteerd en gebaseerd was op bloggeruchten. Bovendien is de publieke belangstelling voor het onderwerp gedaald van ongeveer 3 miljoen reacties in 2018 tot slechts 50.000 reacties in deze ronde.

Deze scherpe daling van de interesse in 2024 suggereert dat de kwestie zelf niet langer relevant is voor traditionele supporters. De houten beweringen over breedband "poortwachters" klinken hol in de geleefde realiteit van het navigeren door Big Tech-beleidszorgen. Er zijn geen systematische voorbeelden van breedbandproviders die websites opzettelijk blokkeren of beperken in het dossier, maar de beweerde schade van blokkeren, beperken en prioriteren beschrijven de dagelijkse activiteiten van Big Tech. Het is een slechte zaak voor de grootste Amerikaanse internetbedrijven om de FCC te smeken om voorkeursregelgevingsbeleid, terwijl de Amerikaanse overheid en veel staten grote antitrustacties tegen hen hebben aangespannen.

Sterker nog, een omkering of intrekking van de regels is misschien niet eens nodig voor een tweede Trump-regering, aangezien de rechtbanken zouden kunnen oordelen dat ze al onwettig zijn. Er is een suggestie dat het Sixth Circuit tegen de FCC zou kunnen oordelen over deze kwestie, en dat de recente uitspraken van het Hooggerechtshof waarin Chevron en de Major Questions Doctrines worden genoemd , de regelgeving van de FCC over deze kwestie aan banden leggen.

Carr's MAGA playbook

Bij zijn aantreden kan de president een zittende commissaris benoemen als voorzitter. FCC-commissaris Brendan Carr lijkt een zekerheid voor de baan en heeft zijn hele ambtstermijn besteed aan Trump-vriendelijk beleid, waarbij hij verstandig de nadruk legde op de arbeidersklasse breedbandwerknemers, de noodzaak om de FCC-regelgeving te moderniseren en netwerken veiliger en veerkrachtiger te maken. Carr schreef ook hoofdstuk 28 in het Project 2025 van de Heritage Foundation. Het document, dat bij elke regering opnieuw wordt uitgegeven, weerspiegelt input van tientallen conservatieve geleerden en is het onderwerp geweest van partijdige aanvallen. Trump verwierp het document en herhaalde dat alleen hij zijn beleidsdraaiboek maakt. Carr's belangrijkste doelstellingen voor de FCC zijn echter opmerkelijk en omvatten

  1. Big Tech in toom houden,
  2. Bevorderen van de nationale veiligheid
  3. Het ontketenen van economische welvaart en
  4. Zorgen voor verantwoordingsplicht en goed bestuur van de FCC.

Carr merkt op: "Eis dat Big Tech een eerlijk deel van de kosten gaat dragen. Big Tech heeft ook op verschillende andere manieren verantwoording ontlopen. Een daarvan betreft het Universal Service Fund van de FCC van ongeveer $ 9 miljard. Dit initiatief biedt de steun die nodig is om de betaalbare internet- en plattelandsconnectiviteitsprogramma's van het agentschap te subsidiëren. De FCC verkrijgt deze financiering via een posttarief dat providers toevoegen aan de maandelijkse rekeningen van consumenten voor traditionele telecommunicatiediensten.

"Hoewel Big Tech enorme waarde haalt uit de investeringen van de federale overheid in universele dienstverlening, door gebruik te maken van die door de overheid ondersteunde netwerken om hun producten te leveren en aanzienlijke winsten te realiseren, hebben deze grote bedrijven vermeden om een ​​eerlijk deel van het programma te betalen. Bovendien is het huidige financieringsmechanisme van de FCC op een onhoudbaar pad beland. Door traditionele telefoonklanten te verplichten om bij te dragen aan een fonds dat steeds vaker wordt gebruikt om breedbandnetwerken te ondersteunen, is de huidige aanpak van de FCC het wettelijke equivalent van het belasten van hoefijzers om snelwegen te betalen. Om het universele dienstverleningsprogramma van de FCC op een stabiele basis te zetten, zou het Congres Big Tech-bedrijven moeten verplichten om een ​​passend bedrag bij te dragen."

USF

FCC-commissaris Nathan Simington is geen doetje en kreeg zijn nominatie van president Trump voor zijn belofte om Big Tech ter verantwoording te roepen via Sectie 230. Beide commissarissen zijn voorvechters van breedband en hebben beloofd de hervorming van USF te steunen en een einde te maken aan de gratis meelift van Big Tech op netwerken.

Hoe dan ook, er zijn twee betrouwbare Republikeinse commissarissen bij de FCC om het beleid van Trump uit te voeren, hoewel Simingtons termijn in 2025 afloopt. De timing van een dergelijke herbenoeming biedt politieke kansen, met name de combinatie van de nominatie van een commissaris van een andere partij.

Trump-beleid ten aanzien van China

Strand Consult heeft veel rapporten over veilige, vertrouwde netwerken en bescherming tegen niet-vertrouwde leveranciers. Trump en Biden zijn opmerkelijk consistent geweest over China. Lees de voorspellingen van Strand Consult van november 2020, toen het terecht voorspelde dat Biden veel Trump-beleid ten aanzien van China zou voortzetten. In sommige gevallen heeft Biden het beleid mogelijk aangescherpt.

De VS heeft geen beperkingen op Chinese verkopers in netwerken ingesteld. De eer gaat naar een centrumlinkse premier uit Australië in 2012.

Voor de volgende regering, Republikein of Democraat, verwacht Strand Consult voortdurende waakzaamheid op kritieke infrastructuur en het verminderen van het China-risico. Het is belangrijk om te begrijpen dat China Rusland, Noord-Korea en Iran als zijn vrienden beschouwt en dat China Rusland helpt de oorlog tegen Oekraïne te voeren.

Conclusie

Er kan nog veel gebeuren tussen nu en november, en het Democratische ticket wordt pas in de loop van augustus in Chicago bepaald. Amerikaans beleid is ingewikkeld, en technologie/telecom is niet de hoogste prioriteit bij de verkiezingen. De telecomonderwerpen worden zelfs niet genoemd in het GOP-platform. Hoewel deregulering een terugkerend GOP-thema kan zijn, weerspiegelt het daadwerkelijke beleid dat wordt bereikt bemiddeling door de rechtbanken, het Congres, politieke benoemingen en andere belanghebbenden. Strand Consult kijkt ernaar uit om het Democratische platform te beoordelen zodra het beschikbaar is.

Het is belangrijk om de juiste context voor het Amerikaanse beleid te behouden en geen automatische beleidsconclusies te trekken voor andere landen. De media, die zich richten op ups en downs met kandidaten, slagen er vaak niet in om de contouren van het beleid te beschrijven, waardoor het publiek gepolariseerd raakt. Zo is het abortusbeleid in Europese landen niet alleen vastgelegd in nationale wetgeving, het is ook restrictiever dan in veel Amerikaanse staten. De Faeröer, onderdeel van Denemarken, hebben een abortusverbod. Zelfs de Europese Unie staat lidstaten toe om hun eigen gezondheids- en onderwijsbeleid te bepalen. Dat Brussel deze kwesties zou dicteren, zou voor de meeste Europeanen niet acceptabel zijn. Daarom is het volledig in lijn met de EU-grondwet dat de 50 Amerikaanse staten soevereiniteit behouden over bepaalde domeinen zoals gezondheid en onderwijs.

Hoe dan ook, er zal genoeg te bespreken zijn in de komende weken en maanden. Blijf op de hoogte voor hoofdstuk 2 over de Democraten.

Naschrift: Strand Consult's EVP Roslyn Layton, PhD diende in het Presidential Elect Transition Team voor de Federal Communications Commission (FCC) van november 2016 tot januari 2017 in een onbezoldigde hoedanigheid. Ze getuigde voor de US Senate Judiciary Committee ten gunste van de overname van Sprint door T-Mobile in 2018, die uiteindelijk werd goedgekeurd. Strand Consult onderschrijft geen enkele kandidaat of partij.

Specops Software 22/10 t/m 5/11 BW Telindus Proximus banner 3 1-11 tm 6-11
Freshworks BN + BW | Static Ad 9-1 | 28-10 tm 04-11