Wouter Hoeffnagel - 20 september 2016

CEO’s van Philips, Microsoft & Transavia spreken tijdens Digital Transformers Award

CEO’s van Philips, Microsoft & Transavia spreken tijdens Digital Transformers Award image

De line-up van sprekers bij de Digital Transformers Award wordt versterkt met Ernst Jan Stigter (CEO Microsoft) Frans van Houten (CEO Philips) en Mattijs ten Brink (algemeen directeur Transavia). Het event vindt plaats op donderdag 6 oktober 2016, als onderdeel van Amsterdam eWeek. Tijdens de uitreiking worden de grootste digitale veranderaars in Nederland in de schijnwerpers gezet.

"Nederland als icoon voor digitale transformatie, dat is waar wij naar streven,” aldus Ernst-Jan Stigter, CEO van Microsoft. “Er is een enorm potentieel voor organisaties om hierin de volgende stap te zetten, om opnieuw te kijken naar bestaande business modellen met behulp van technologie. Een goed voorbeeld kan daarbij inspirerend werken. De Digital Transformers Award leent zich hier uitstekend voor: digitaal talent komt hier in contact met organisaties die met digitale transformatie bezig zijn. Microsoft ondersteunt dit initiatief dan ook van harte."

DTA stimulans voor Philips
Frans van Houten, CEO van Philips, onderschrijft het belang van de award: “Om ook in de toekomst goede zorg te kunnen blijven bieden, is de gezondheidszorg aan het transformeren. Dat zien we in Nederland en in alle andere landen waarin Philips actief is. Digitale transformatie is daar onlosmakelijk mee verbonden. De zorg loopt hierin achter op andere sectoren, en als Philips werken we er hard aan om hier verandering in te brengen. We zijn er daarom nog steeds erg trots op dat we vorig jaar met Robert van Geffen de eerste winnaar van de Digital Transformers Award hebben afgeleverd. Het is een geweldige waardering én stimulans geweest voor Philips als organisatie.”

Volgens Mattijs ten Brink, algemeen directeur bij Transavia, is digitalisering van groot belang in de luchtvaartindustrie. De luchtvaartmaatschappij heeft de ambitie de beste digitale airline van Europa te worden en is inmiddels drie jaar bezig met een transformatie die alle aspecten van de organisatie raakt. De digitale strategie is gericht op een hechte relatie met iedere passagier en een goede user experience voor passagiers, werknemers en partners, zowel online als offline.

Finale Digital Transformers Award
De tweede uitreiking van de Digital Transformers Award vindt plaats op donderdag 6 oktober 2016, als onderdeel van Amsterdam eWeek. Tijdens de uitreiking worden de grootste digitale veranderaars in Nederland in de schijnwerpers gezet. Drie kandidaten pitchen voor de winst en worden door het publiek aan de tand gevoeld. In de finale wordt bepaald wie zich Digital Transformer 2016 mag noemen. De beslissing wordt gemaakt aan de hand van de digitale visie, digitale kennis & vaardigheid en de realisatiekracht van de genomineerden.

Gartner BN tm 12-11-2025 - 4