Redactie - 06 oktober 2016

Salesforce neemt Krux data traffic technologie over

Salesforce legt enkele honderden miljoenen dollars op tafel voor Krux, een start-up die inzicht moet geven in de weg die traffic aflegt en hoe gebruikers zich gedragen.

Krux bestaat sinds 2010, haalde eerder al zo'n 50 miljoen dollar op en telt 200 klanten. Het bedrijf werd opgericht door Tom Chavez en Vivek S. Vaidya en werkte al nauw samen met Salesforce.

Salesforce zelf betaalt 340 miljoen dollar plus aandelen. De totale waarde van de overname komt daarmee op 650-750 miljoen dollar.

Krux focust zich onder meer in het volgen van verkeer doorheen verschillende toestellen en kanalen. Aan The Wall Street Journal zegt Chavez dat zijn bedrijf klanten helpt om minder afhankelijk te zijn van Google en Facebook voor informatie over consumenten.

Het lijkt voor de hand liggend dat Salesforce de data management-technologie van Krux zal integreren in zijn eigen producten. Het bedrijf heeft onder meer met Einstein zijn eigen machine learning platform en nam deze zomer ook al een e-commerce platform over.

In samenwerking met Datanews