Martijn Kregting - 30 juli 2021

CM.com weet winst over eerste jaarhelft ruim te verdubbelen

CM.com weet winst over eerste jaarhelft ruim te verdubbelen image

CM.com heeft over de eerste zes maanden van dit jaar de kernomzet met 97 procent jaar-op-jaar vergroot naar 107,6 miljoen euro. 85 procent hiervan is organische omzetgroei (zonder overnames etc.). De brutowinst verdubbelde ruimschoots (129%) naar 27,3 miljoen, waarvan 82 procent organisch was. De brutomarge steeg van 22 naar 25 procent. Het sinds februari 2020 beursgenoteerde CM.com houdt zich bezig met conversational commerce voor een optimale mogelijke klantbeleving, met de bundeling van een communicatie- en betalingsplatform.

"We zetten ons sterke groeipad voort", stelt CEO Jeroen van Glabbeek van CM.com in een toelichting op de resultaten. "In de eerste helft van 2021 hebben we onze omzet bijna verdubbeld en de brutowinst meer dan verdubbeld. Het grootste deel van onze groei was autonoom en gedreven door onze CPaaS-activiteiten met een uitzonderlijk hoog groeipercentage in het tweede kwartaal. Al onze recente acquisities droegen ook bij aan de groei. Bovendien zien we de vraag naar onze innovatieve cloudoplossingen sterk toenemen met verschillende klantenoverwinningen over de hele wereld."

Roadmap wereldwijde expansie

De nadelige effecten van Covid-19 op de business van onze klanten in de vrijetijdssector blijven volgens Van Glabbeek de groei in Payments en Ticketing belemmeren. "We zijn in beide onderdelen blijven investeren omdat ze een aanzienlijk opwaarts potentieel bieden zodra de effecten van de overheidsmaatregelen afnemen. Bovendien bleven we onze roadmap voor wereldwijde expansie waarmaken. We hebben ons wereldwijde verkoopteam verder versterkt en nieuwe hubs geopend in Mexico, Brazilië en Kazachstan."

De groeivooruitzichten voor het volledige jaar blijven sterk, voorziet de CEO. Zo heeft de onderneming een maarjarig contract binnengehaald als provider van internationale betaaldiensten voor de Rijksoverheid. Verder is er een nieuw commercieel partnership met Facebook voor Instagram Messaging for Businesses. "Gezien de uitzonderlijk sterke resultaten die we in het tweede kwartaal hebben behaald, stellen we onze omzetverwachting voor het hele jaar 2021 naar boven bij van 205 miljoen - 225 miljoen euro naar 220 miljoen - 240 miljoen euro."