Martijn Kregting - 11 mei 2022

ThoughtSpot breidt Modern Analytics Cloud uit

ThoughtSpot breidt Modern Analytics Cloud uit image

Modern Analytics Cloud-bedrijf ThoughtSpot vernieuwt zijn platform met een reeks functies. ThoughtSpot kondigde de vernieuwing van zijn platform aan op de jaarlijkse gebruikersconferentie Beyond 2022.

De nieuwe of vernieuwde functies moeten organisaties helpen met actiegerichte inzichten, visualisaties en het integreren van Live Analytics in eigen producten en diensten om maximale waarde te halen uit de 'Modern Data Stack'. Zij betreffen ThoughtSpot Sync, CodeSpot, Bring Your Own Charts, nieuwe Liveboard-mogelijkheden en verschillende nieuwe SpotApps.

Nieuwe ervaringslaag

"Hoe vaker we met klanten praten, hoe duidelijker het wordt dat ze een volledig nieuwe ervaringslaag voor analytics nodig hebben als ze het potentieel van de moderne datastack willen realiseren", zegt Ajeet Singh, medeoprichter en Executive Chairman van ThoughtSpot. "De tools die voor desktops zijn gebouwd en statische visualisaties leveren, zijn niet meer toereikend in het decennium van data."

ThoughtSpot komt ook met nieuwe edities, waaronder Team Edition, Pro Edition, en een speciaal aanbod voor startups, onderwijsinstellingen en non-profit organisaties, waardoor individuele gebruikers, kleine teams en snelgroeiende bedrijven kunnen profiteren van de Modern Analytics Cloud.

Kansen in data-tijdperk

De toename van cloud, mobiliteit en nieuwe databronnen in de afgelopen tien jaar heeft de weg vrijgemaakt voor ingrijpende veranderingen voor elke organisatie in elke sector. De opkomst van technologieƫn als AI, web3 en 5G brengt deze transformatie verder dan ooit tevoren en creƫert een verschuiving in machtsposities op de markt, binnen organisaties en tussen consumenten en merken. De kern van deze machtsverschuivingen wordt gevormd door data.

De introducties van ThoughtSpot moeten organisaties een nieuwe zogenoemde ervaringslaag bieden die het mogelijk maakt innovatie vanuit de hele moderne datastack in de handen van iedere medewerker te leggen en zo de waarde van al deze verschillende tools te maximaliseren. Klanten kunnen met deze nieuwe functies analytics-initiatieven versneld doorvoeren en zo optimaal profiteren van het data-tijdperk.

Thoughtspot claimt dat alle nieuwe elementen voor de Modern Analytics Cloud organisaties, of het nu startups of gevestigde ondernemingen zijn, in staat stellen om de kracht van data in hun organisaties te verbinden, te bouwen, te lanceren en te schalen.