Witold Kepinski - 21 april 2023

Cisco koopt Smartlook dat AppDynamics en Full-Stack Observability aanbod versterkt

Cisco koopt voor een onbekend bedrag Smartlook, een particulier bedrijf met hoofdkantoor in Brno, Tsjechië. Het betekent een grote stap voorwaarts in het leveren van nog meer waarde voor Cisco AppDynamics en de Full-Stack Observability Digital Experience Monitoring (DEM)-oplossing, met nieuwe inzichten in toepassingen en gebruikerservaringen, analyses en probleemoplossingsmogelijkheden.

Cisco koopt Smartlook dat AppDynamics en Full-Stack Observability aanbod versterkt image

Organisaties verwachten volgens Cisco dat digitale services goed presteren en intuïtief zijn, met gebruiksvriendelijke gebruikerservaringen. Een slechte gebruikerservaring heeft een directe invloed op de digitale bedrijfsresultaten en het verbeteren van die ervaring kan een positieve invloed hebben op de klanttevredenheid, de merkreputatie en het genereren van inkomsten.

DEM volgt de prestaties en kwaliteit van de digitale ervaring van een eindgebruiker op een mobiel apparaat, desktop, browser of gameconsole, evenals de ervaring via een digitaal eindpunt zoals een API, IoT-apparaat, SaaS-service of applicatieagent. "Onze klanten verwachten van ons dat we mogelijkheden bieden voor end-to-end monitoring van een ervaring voor gebruikers die toegang hebben tot applicaties en services die overal vanaf elke locatie en met elk apparaat worden gehost. DEM-technologieën proberen het gedrag van gebruikers te observeren en te modelleren als een continue stroom van interacties in de vorm van gebruikersreizen", zo meldt Ronak Desai, SVP & GM, Cisco AppDynamics and Full-Stack Observability (FSO), in een blog.

Smartlook hanteert volgens Desai een verbeterde branchebenadering van Real User Monitoring (RUM) als een cruciaal onderdeel van DEM. Het maakt gebruik van sessie-opnames met op gebeurtenissen gebaseerde analyses om het digitale gedrag van eindgebruikers te analyseren en biedt inzicht in gebruikersinteracties in de productietoepassingsomgevingen. Dit stelt organisaties in staat om moeilijk te repliceren digitale gedragsafwijkingen efficiënt op te lossen en trends in gebruikersinteractie op web- en mobiele applicatieplatforms te analyseren, waardoor ze gebruikerservaringen en bedrijfsresultaten kunnen optimaliseren.

Desai: "Cisco zet zich in om onze klanten te helpen hun digitale ervaringen te optimaliseren. Het Smartlook-team heeft uitgebreide expertise in het ontwerp en de ontwikkeling van platforms voor gebruikerservaring (UX) met web- en mobiele mogelijkheden, wat helpt om Cisco AppDynamics en het komende Cisco FSO-platform (algemene beschikbaarheid in juni 2023) verder te versterken om te voldoen aan de groeiende digitale behoeften van onze klanten. Ik kijk uit naar wat we samen kunnen bereiken en verwelkom de Smartlook-teamleden bij Cisco's FSO- en AppDynamics-team wanneer de overname in het vierde kwartaal van FY23 wordt afgerond."