Witold Kepinski - 15 juni 2023

Pure Storage verbetert de continuïteit van data met een nieuwe SLA-garantie voor Evergreen//One

Pure Storage heeft tijdens Pure//Accelerate de eerste ransomware recovery Service Level Agreement (SLA) aangekondigd die een schone storageomgeving garandeert na een aanval.

Pure Storage verbetert de continuïteit van data met een nieuwe SLA-garantie voor Evergreen//One image

Garantie voor een nieuwe omgeving

Doordat cyberaanvallen steeds complexer en geavanceerder worden, is het niet de vraag of een cybersecurityincident plaatsvindt, maar wanneer. Volgens IDC erkent meer dan 90% van de organisaties dat ze zijn aangevallen met malware, waarbij 87% van de aanvallen succesvol was.

Cybercriminelen ontwikkelen zich steeds verder op technisch gebied, mede door de snelle ontwikkelingen in AI. Organisaties moeten daarom ervoor zorgen dat ze het risico en de impact van een ransomware-aanval zo veel mogelijk beperken. Dit mag echter niet ten koste gaan van de flexibiliteit die nodig is om te blijven innoveren.

Met de nieuwe ransomware recovery SLA voor Evergreen//One en geavanceerde AIOps-features, kunnen bedrijven nu vertrouwen op een complete strategie voor gegevensbescherming. Die strategie wordt ondersteund door een gegarandeerde herstelomgeving en op ML/AI-gebaseerde cybersecurity. Hiermee wordt de flexibiliteit, de veerkracht en de mogelijkheid om snel te herstellen na een cyberaanval gewaarborgd.

Highlights:

Ransomware recovery SLA: bestaande en nieuwe Pure Storage Evergreen//One klanten kunnen nu een add-on service-garantie afnemen voor een schone herstel storageomgeving. Deze garantie wordt gebundeld met technische en professionele diensten om snel, eenvoudig, veilig en op schaal te herstellen van een aanval.

o Evergreen//One garandeert dat de volgende werkdag na een melding een schone storagearray wordt verzonden. Daarnaast kunnen klanten binnen 48 uur een herstelplan afronden dat op ieder gewenst moment kan worden gestart. Daarbij kunnen ze rekenen op een datasnelheid van 8 TiB per uur (1 TiB = 1.099511627776 TB) en een professionele service engineer die tijdens het hele vervangingsproces on-site aanwezig is.

AIOps voor moderne databeveiliging: dankzij het ML/AI-gestuurde SaaS storagebeheerplatform Pure1, kunnen klanten AIOps nu inzetten voor het detecteren van afwijkingen, het evalueren van de geïmplementeerde databeschermingsmaatregelen en self-service SafeMode-configuratie en -beheer. Met de nieuwe self-service upgrades kunnen geautoriseerde gebruikers, vanuit Pure1, ook volledig geautomatiseerde en beveiligde, upgrades uitvoeren.

o Met het verbeterd detecteren van afwijkingen kunnen organisaties eenvoudig identificeren waar en wanneer grote veranderingen in datastructuren plaatsvinden. Dit resulteert in kortere hersteltijden en minimaal gegevensverlies.

o Met de nieuwe data protection assessment kunnen organisaties hun complete Pure Storage-omgeving benchmarken tegen de best practices op het gebied van databescherming. Dit levert praktische inzichten op om complete gegevensbescherming te realiseren.

o De nieuwe self-service SafeMode PIN multi-factor authenticatie zorgt niet alleen voor veilig en snel toegangsbeheer, maar ook voor een snellere time-to-value doordat er minder support nodig is. Daarnaast krijgen klanten de volledige controle over SafeMode-policies.

Meer voordelen van SLA-gestuurde storage: Evergreen//One verbetert voortdurend de manier waarop data wordt opgeslagen, gemobiliseerd en beschermd. Deze continue verbeteringen worden mogelijk gemaakt door een pakket van zes SLA’s en een fundament dat de flexibiliteit van de publieke cloud combineert met de security van een all-flash infrastructuur. De SLA’s bevatten nu:

o Geen ongeplande downtime voor upgrades of onderhoud

o 99,9999% uptime garantie

o Een storagecapaciteitsbuffer van 25% ten opzichte van het gebruik

o Ongeëvenaarde storage prestaties in overeenstemming met het serviceniveau

o Energie-efficiëntie op basis van een maximaal aantal watt per TiB

o De garantie dat de volgende dag een schone array wordt geleverd, voor snel herstel na een ransomware-aanval

“Het wordt steeds belangrijker om de business snel weer draaiende te krijgen nu cyberaanvallen steeds vaker voorkomen. De nieuwste uitbreiding van Evergreen//One levert naast de flexibiliteit, efficiëntie en continue innovatie die Pure Storage al jaren garandeert, ook data storage infrastructuur met ingebouwde veerkracht, waardoor klanten zich geen zorgen hoeven te maken”, zegt Prakash Darji, VP and GM, Digital Experience Business Unit bij Pure Storage.

“Pure’s Evergreen//One biedt Storage-as-a-Service dat met ons meegroeit. Zo kunnen wij voldoen aan de eisen van moderne, datagestuurde gezondheidszorgsystemen. Met de nieuwe ransomware recovery SLA wordt ons vermogen om end-to-end gezondheidszorg te leveren, betere resultaten voor patiënten te behalen en de administratieve kosten te verlagen, versterkt met een goede strategie voor herstel na een ransomware-aanval”, zegt Kendra McCormick, Senior Manager of Infrastructure Engineering bij HealthEdge.

“Met het gebruiksmodel van Pure kunnen we klanten ondersteunen in onzekere tijden, terwijl we ook het vernieuwen van contracten vereenvoudigen en een consistente ROI kunnen garanderen. Nu er veel aandacht is voor duurzaamheid, security en schaalbaarheid voorziet Pure’s Evergreen//One oplossing, nu met een ransomware recovery SLA, in de behoeften van onze klanten”, zegt Juan Orlandini, CTO, North America, Insight.

“Het behalen van de hedendaagse bedrijfsdoelstellingen vereist een continue beschikbaarheid van data. Dit houdt in dat als data of applicaties uitvallen, klanten snel moeten kunnen herstellen, zonder downtime. Dankzij ons partnerschap met Pure Storage kunnen we nu een ‘abonnement op innovatie’ bieden met ransomware herstel van een hoog niveau. Daarbij garanderen we onze gemeenschappelijke klanten de betrouwbaarheid, snelheid en prestaties die zij nodig hebben”, zegt Dave Russell, Vice President, Enterprise Strategy, Veeam.