Wouter Hoeffnagel - 09 juli 2023

Keylane gaat strategisch partnership aan met DC Solutions

Keylane, leverancier van verzekerings- en pensioenoplossingen, heeft met trots aangekondigd dat het een strategisch partnership is aangegaan met Digital Claim Solutions B.V. (DC Solutions) voor hun innovatieve platform, Axon. Dit partnership markeert een belangrijke stap in het uitbreiden van het partner eco-systeem van Keylane, waarmee zij haar klanten in staat stelt om optimaal te profiteren van de nieuwste ontwikkelingen in de markt.

Keylane gaat strategisch partnership aan met DC Solutions image

Als bedrijf dat altijd voorop wil lopen in de verzekeringssector, streeft Keylane ernaar om haar klanten in staat te stellen het verschil te maken voor hun eigen klanten. Met behulp van procesoptimalisatie wil Keylane bijdragen aan efficiency en groei in de schadeverzekeringssector.

Dit nieuwe partnership met DC Solutions biedt Axon-klanten de mogelijkheid om het letselschadeproces verder te optimaliseren. Met de oplossing van DC Solutions, kunnen klanten en claimanten profiteren van onder andere de volgende voordelen bij het melden en behandelen van personenschadeclaims in het verlengde van Axon:

  1. Toegang voor derden: Met de platform en portal oplossingen van DC Solutions krijgen derden veilig en efficiënt toegang tot de claim. Het gaat daarbij onder andere om claimanten, rechtshulpverleners, externe schaderegelaars en arbeidsdeskundigen. Slimme autorisatiefuncties zorgen voor een soepele uitwisseling van informatie. De schadebehandelaar van de verzekeraar werkt daarbij vanuit het vertrouwde Axon-systeem, dat de platform en portal oplossingen van DC Solutions voorziet van informatie over de status van de schadebehandeling. Hierdoor is een naadloze integratie mogelijk.
  2. Interactie en overzicht: Door de integratie van beide platformen wordt het letselschadeproces verder geoptimaliseerd: van een digitale soepele claim melding door de klant of claimant tot de afhandeling daarvan door de verzekeraar. Hierdoor zijn verzekeraars in staat nog beter in te spelen op de behoeften van klanten, claimanten, schaderegelaars, arbeidsdeskundigen en alle andere partijen die betrokken zijn bij persoonlijke-, lichamelijke- en arbeidsongeschiktheidsclaims, via gebruiksvriendelijke interactieve portals en op maat gemaakte oplossingen. Enkele voorbeelden zijn een schadestaat waarbij schaderegels worden gekoppeld aan bestaande berichten en bestanden, en vice versa.
  3. Multi-tenant: Dankzij flexibele API's kunnen gegevens eenvoudig worden ontsloten en gedeeld met andere portals en platformen. Hierdoor wordt een naadloze gegevensuitwisseling mogelijk gemaakt, wat leidt tot een efficiëntere en geïntegreerde workflow tussen verschillende partijen die betrokken zijn bij de claimafhandeling.

Klanten verwachten meer

Claims zijn het 'moment van de waarheid' voor klanten die de echte waarde van hun verzekeraar ontdekken op het meest kwetsbare moment van de relatie. Claims vormen dan ook één van de weinige mogelijkheden voor verzekeraars om een positieve klantervaring te bieden, klantloyaliteit op te bouwen en waardevolle gegevens te verzamelen om de bedrijfsvoering en klantenservice te verbeteren.

Door dit strategische partnership kunnen Keylane en DC Solutions gezamenlijk innovatieve oplossingen bieden die de schadeverzekeringsindustrie transformeren en klanten in staat stellen om te bedienen in een steeds veranderende digitale wereld. Met een sterke focus op klantgerichtheid en verbeterde operationele efficiëntie, streven beide bedrijven ernaar om de digitale transformatie van de schadeverzekeringssector te versnellen.

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025 Forescout 08/05/2025 t/m 16/05/2025 BW
Cybersec Europa