Witold Kepinski - 25 september 2023

Salesforce neemt Airkit.ai over

Salesforce heeft een definitieve overeenkomst getekend voor de overname van Airkit.ai, een maker van AI-aangedreven klantenservicetoepassingen en -ervaringen. Met Airkit.ai kunnen Fortune 500-bedrijven en snelgroeiende bedrijven flexibele, omni-channel klantbetrokkenheidsapplicaties en op AI gebaseerde klantenservicemedewerkers bouwen.

Salesforce neemt Airkit.ai over image

Airkit.ai is een Salesforce AppExchange-partner en een Salesforce Ventures-portfoliobedrijf. Salesforce kijkt ernaar uit om het Airkit.ai-team te verwelkomen bij Salesforce bij de afronding van de overname, die naar verwachting zal plaatsvinden in de tweede helft van het fiscale jaar 2024 van Salesforce, onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.

Na afronding van de overname zal Airkit.ai onderdeel worden van Service Cloud en onder leiding blijven van Adam Evans, medeoprichter en CTO van Airkit.ai. Vóór Airkit.ai was Adam mede-oprichter en CTO van RelateIQ, overgenomen door Salesforce in 2014, en werd hij een belangrijk onderdeel van Sales Cloud Einstein.

“De toekomst van klantbetrokkenheid zal worden aangedreven door een nieuwe reeks AI-gestuurde klantervaringen”, zegt Bill Patterson, EVP & General Manager van C360 Applications bij Salesforce. “Adam en zijn team hebben een goed begrip van het Customer 360 Platform en behoren tot de beste technologen waarmee we hebben samengewerkt om Salesforce-klanten te helpen op een geheel nieuwe manier verbinding te maken met hun eigen klanten. We zijn verheugd om het Airkit.ai-team terug te brengen naar Salesforce, waar ze een sterke staat van dienst hebben op het gebied van innovatie en een focus op klantsucces.”

De toevoeging van Airkit.ai aan Salesforce zal de service-, verkoop-, marketing- en commerce-teams ook helpen sneller de toekomst van klantbetrokkenheid in het tijdperk van AI in te gaan. “In de wereld van generatieve AI is het duidelijk dat we nieuwe soorten ervaringen nodig hebben die kansen bieden om de betrokkenheidservaring te transformeren”, zegt Adam Evans, medeoprichter en CTO van Airkit.ai. “Bij Airkit.ai doen we dit al sinds onze oprichting en zien Salesforce, het klantbedrijf, als een perfecte match voor Airkit.ai, het ervaringsbedrijf.”

Infopulse BW 13-06-2024 tm 20-06-2024 Zscaler BW 04-06 tm 18-06-2024
Infopulse BN 13-06-2024 tm 20-06-2024