Online Payment Platform vernieuwt corporate identity
Online Payment Platform (OPP), een gespecialiseerde betaaldienstverlener voor platformen en marktplaatsen, introduceert een nieuwe corporate identity. De nieuwe visuele identiteit past bij een nieuwe fase van het bedrijf waarin het het bedrijf met ondersteuning door Worldline zijn wereldwijde ambities wil verwezenlijken. De visuele identiteit is ontworpen door digital branding agency Square One.

OPP is opgericht in 2011 en is sindsdien van een start-up uitgegroeid naar een scale-up. Met klanten als Marktplaats, Natuurhuisje, Kleinanzeigen, Royal FloraHolland en Gumtree is OPP een grote Europese speler op het gebied van platformbetalingen. Vorig jaar nam Worldline, speler in betaaldiensten, een belang in het bedrijf. Hiermee kan OPP met een wereldwijde infrastructuur en netwerk zijn betaaldiensten naar andere platformen en marktplaatsen brengen.
Ontwerp eindeloze snelweg naar betaaloplossingen
Om de visuele identiteit beter te laten aansluiten bij de huidige positie en ambities van de organisatie koos OPP voor een samenwerking met het bureau Square One. Zij hebben het ontwerp gemaakt voor het nieuwe logo, de website en de nieuwe gebruikersinterfaces.

Het ontwerp is gebaseerd op een voortdurende stroom die OPP afbeeldt als een eindeloze snelweg die gebruikers van het platform begeleidt naar verschillende veilige en flexibele betalingsoplossingen. De vloeiende lijnen van de regenboog zijn een visuele metafoor van wat OPP doet: energie(geld) overmaken, betalingen splitsen en een veilige betaling garanderen voor gebruikers.
Richard Straver (foto), oprichter van OPP: “Onze nieuwe corporate identity laat niet alleen zien dat we creatief en innovatief zijn, maar ook een volwassen organisatie die klaar is voor de volgende stap op het wereldtoneel van platformbetalingen. Om klanten een nog betere ervaring te geven, vernieuwen we bovendien niet alleen onze visuele identiteit, maar transformeren we stapsgewijs ook op functioneel gebied onze verschillende interfaces. Hiermee maken we een evolutionaire sprong en kunnen we onszelf nog beter onderscheiden van andere betaaldienstverleners.”
OPP deelt ook een video, waarin het zijn nieuwe visuele identiteit introduceert.