Clearbit is onderdeel van HubSpot
HubSpot neemt Clearbit over. Clearbit richt zich op het verzamelen van data over bedrijven voor sales-, marketing- en operations-teams. De technologie helpt onder meer bij het verrijken van leads en accounts met aanvullende gegevens.

Met behulp van Clearbit wil HubSpot gebruikers van zijn CRM-platform meer bruikbare inzichten leveren. "We halen data uit marketingmails, sales cales, support tickets, websitesinteracties en meer. We brengen deze data samen op een mooie, eenvoudige customer record. Dit is wellicht het grootste voordeel van HubSpot. Er is echter meer data beschikbaar die onze klanten nog beter kan verbinden met hun klanten", schrijft HubSpot op zijn website.
Meer data beschikbaar stellen
Met behulp van Clearbit wil HubSpot meer data beschikbaar stellen aan zijn klanten. Dit moet het voor gebruikers eenvoudiger maken geschikte prospects te vinden. Zodra gegevens van prospects en klanten in HubSpot staan, wil het bedrijf de koopintenties van deze klanten actief monitoren. Niet alleen op basis van directe interactie van deze partijen met HubSpot, maar ook op basis van activiteiten klanten buiten HubSpot en op internet. Ook kunnen gebruikers gebruik maken van generatieve AI om op basis van de verzamelde data gepersonaliseerde berichten te stellen voor prospects en klanten.
HubSpot ziet in Clearbit hiervoor de juiste partner. Zo wijst HubSpot op de rijke en brede klantgegevens waarover Clearbit omvat; het bedrijf beschikt over data van meer dan 20 miljoen bedrijven en 500 miljoen beslissers afkomstig uit diverse bronnen, variƫrend van publieke en private databronnen waaronder social media-profielen, bedrijfswebsites, juridische documenten en crowdsourcing.
De tooling van Clearbit blijft voorlopig als standalone-versie beschikbaar. Op termijn wil HubSpot dit echter in zijn CRM-platform integreren. Meer informatie over de overname is hier beschikbaar.