Wouter Hoeffnagel - 09 november 2023

Contentsquare integreert met Cloudinary

Contentsquare, speler in digital experience analytics, gaat een samenwerking aan met beeld- en videoplatform Cloudinary. De koppeling met het AI-platform van Cloudinary kan Contentsquare teams helpen mogelijkheden te identificeren die bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit en prestaties van afbeeldingen en video's.

Contentsquare integreert met Cloudinary image

Dankzij de integratie kunnen klanten van Contentsquare en Cloudinary eenvoudiger hun webprestaties en gebruikersbetrokkenheid kwantificeren en daarmee nieuwe kansen identificeren om deze te verhogen. Met inzichten in engagement en omzet analyseert Contentsquare prestaties van individuele afbeeldingen, video's en pagina's, waardoor teams prioriteit kunnen geven aan acties die het grootste effect hebben op webverkeer en conversies, zoals Google Core Web Vitals.

Gezamenlijke klanten van Contentsquare en Cloudinary kunnen ook gebruikmaken van segmentatiemogelijkheden van Contentsquare om gedrag over alle sessies te vergelijken, bijvoorbeeld of een video is gestart, voltooid, gepauzeerd of gezocht. Fietskledingmerk Rapha wist bijvoorbeeld de snelheid waarmee afbeeldingen worden getoond met 90 procent te verhogen, voor video’s was dit 50 procent. Kledingmerk Paul Smith behaalde met Cloudinary een besparing van 40 procent op het beheer van digitale assets.

Media optimaliseren voor elke situatie

Met API's en ondersteuning van kunstmatige intelligentie helpt Cloudinary merken om op één plek visuele ervaringen op schaal te organiseren, transformeren, optimaliseren en leveren. De automatiseringen van Cloudinary stellen gebruikers in staat om de kwaliteit, het formaat en de grootte van bestanden te optimaliseren voor iedere situatie. Het biedt daarnaast functies als asset auto-cropping en auto-tagging, samen met generatieve AI-mogelijkheden waarmee gebruikers afgeleide bestanden op maat kunnen maken.

Met deze mogelijkheden kunnen klanten in branches zoals retail, reizen & hospitality, automotive en tech beter begrijpen welke impact afbeeldingen en video's hebben op het totale klanttraject en de plaatsing, duur en stijl van content optimaliseren voor specifieke doelgroepen en digitale contexten.

Kobi Schwarts, Vice President, Global Channels and Alliances bij Cloudinary: "De mogelijkheid om te begrijpen hoe visuele content presteert is van cruciaal belang voor elk digitaal bedrijf. We kijken er erg naar uit om met Contentsquare samen te werken om ervoor te zorgen dat onze gezamenlijke klanten beschikken over de gegevens die ze nodig hebben om de visual-first ervaringen te leveren die verbinden, betrekken en converteren."