Witold Kepinski - 11 maart 2024

LinkedIn premium abonnementen genereren 1,7 miljard dollar in 2023

LinkedIn, eigendom van Microsoft, heeft voor het eerst de omzet van zijn premium abonnement diensten onthuld. In 2023 behaalde het onderdeel een omzet van 1,7 miljard dollar. De groei van de premiumabonnementsactiviteiten is een belangrijke bron van inkomsten voor LinkedIn. De AI-functies die worden aangeboden lijken een succes te zijn en dragen bij aan de groei van het aantal abonnees.

LinkedIn premium abonnementen genereren 1,7 miljard dollar in 2023 image

Deze onthulling door Reuters is zeldzaam, aangezien LinkedIn sinds de overname door Microsoft in 2016 niet meer zijn volledige financiële prestaties heeft gedeeld.

De groei van de premiumabonnementsactiviteiten is te danken aan de uitbreiding van de functies die worden aangeboden, waaronder AI-functies die werkzoekenden helpen bij het vinden van een baan. Denk aan functies zoals het automatisch bepalen of een vacature past bij het CV van een werkzoekende. En functies om het LinkedIn-profiel aan te passen om aantrekkelijker te zijn voor recruiters. Gebruikers kunnen ook automatisch geschreven berichten genereren om naar recruiters te sturen.

Toename van het aantal abonnees

Het aantal premium-abonnees op LinkedIn is in 2023 met 25% gestegen. 70% van de abonnees met toegang tot de nieuwe AI-tools heeft deze geprobeerd, en 90% van hen vond ze nuttig.

Ondanks de groei van de premiumabonnementsactiviteiten heeft LinkedIn in 2023 twee keer banen geschrapt. In totaal werden 1.384 banen geschrapt.

Nutanix BW start 6 mei - 20 mei
Nutanix BN start 6 mei - 20 mei