Wouter Hoeffnagel - 25 juli 2024

BrightCloud Group in handen van Gamma Communications

Leverancier van op technologie gebaseerde communicatiediensten Gamma Communications neemt BrightCloud Group over. Het breidt hiermee zijn expertise en mogelijkheden op het gebied van contactcenters en klantervaring (customer experience / CX) uit.

BrightCloud Group in handen van Gamma Communications image

BrightCloud is een Europese Enterprise-partner van Cisco voor Contact Center as a Service (CCaaS), met expertise op het gebied van CX-transformatie. Met de overname ondersteunt Gamma zijn doelstelling zijn positie als managed service provider in Europa te versterken. Ook verdiept het bedrijf met de overname zijn strategisch partnership met Cisco.

CCaaS-expertise uitbreiden

Gamma levert al CCaaS-oplossingen, ondersteuning en diensten aan bedrijven. Met de overname breidt Gamma zijn expertise uit, en wil het daarnaast groeimogelijkheden voor CX-transformaties kapitaliseren. Het zet daarbij in op de Europese bedrijfs- en publieke sectormarkten.

Gamma werkt al ruim 15 jaar samen met grote ondernemingen en organisaties uit de publieke sector. Het biedt een reeks UCaaS- en CCaaS-oplossingen en beheerde netwerken aan. BrightCloud beheert diverse Cisco Contact Center-installaties en Webex CCaaS-oplossingen.

CCaaS-implementaties en CX-transformaties ondersteunen

Andrew Belshaw, CEO van Gamma: "We zijn verheugd BrightCloud en het team te verwelkomen bij de Gamma-groep. BrightCloud heeft een sterke reputatie in het Cisco-ecosysteem en diepgaande expertise in het ondersteunen van CCaaS-implementaties en CX-transformaties. Samen kunnen we onze huidige en toekomstige klanten voorzien van de beste oplossingen in de sector voor toonaangevende CX- en CCaaS-levering."

Gregor Campbell, directeur van CX Practice bij BrightCloud: "We zijn om vele redenen enthousiast om onderdeel te worden van Gamma: de cultuur, de ambitieuze groeiplannen en het sterke leiderschap die goed aansluiten bij ons bedrijfsethos. Belangrijk voor onze klanten: wetende dat we worden overgenomen door een organisatie die relaties op de eerste plaats zet, betekent dat we weten dat onze klanten de specialistische zorg en aandacht zullen blijven krijgen waaraan ze gewend zijn, maar nu met meer middelen."