Witold Kepinski - 13 juni 2025

Adobe rapporteert recordomzet in tweede kwartaal en verhoogt jaardoelen

Adobe heeft de financiële resultaten bekendgemaakt voor het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2025, dat eindigde op 30 mei 2025. Het bedrijf rapporteert een recordomzet en verhoogt zijn omzet- en winst per aandeel (EPS) doelen voor het hele fiscaal jaar 2025.

Adobe rapporteert recordomzet in tweede kwartaal en verhoogt jaardoelen image

"Onze strategie om baanbrekende innovatie te leveren aan zakelijke professionals en consumenten, evenals creatieve en marketingprofessionals, valt in de smaak bij klanten, en we zijn verheugd om Adobe's omzetdoel voor fiscaal jaar 2025 te verhogen," aldus Shantanu Narayen, voorzitter en CEO van Adobe. "Adobe's AI-innovatie transformeert industrieën en stelt individuen en bedrijven in staat ongekende niveaus van creativiteit te bereiken."

Dan Durn, executive vice president en CFO van Adobe, voegde toe: "Als gevolg van onze sterke prestaties in de eerste helft van het jaar, zijn we blij om Adobe's totale omzet- en EPS-doelen voor fiscaal jaar 2025 te verhogen. We blijven investeren in AI-innovatie binnen al onze klantgroepen om de waarde-realisatie te verbeteren en het aantal klanten dat we bedienen uit te breiden."

Financiële hoogtepunten tweede kwartaal fiscaal jaar 2025

  • Adobe behaalde een recordomzet van 5,87 miljard dollar in het tweede kwartaal van fiscaal jaar 2025, wat een groei van 11 procent op jaarbasis vertegenwoordigt, zowel gerapporteerd als in constante valuta.
  • De verwaterde winst per aandeel bedroeg 3,94 dollar op GAAP-basis en 5,06 dollar op non-GAAP-basis.
  • Het bedrijfsresultaat op GAAP-basis was 2,11 miljard dollar en op non-GAAP-basis 2,67 miljard dollar.
  • De nettowinst op GAAP-basis bedroeg 1,69 miljard dollar en op non-GAAP-basis 2,17 miljard dollar.
  • De kasstroom uit operationele activiteiten bedroeg 2,19 miljard dollar.
  • Aan het einde van het kwartaal bedroegen de "Remaining Performance Obligations" (RPO) 19,69 miljard dollar, waarvan 67 procent "Current Remaining Performance Obligations" (cRPO) was.
  • Adobe heeft in het kwartaal ongeveer 8,6 miljoen aandelen teruggekocht.

Hoogtepunten bedrijfssegmenten

  • De omzet van het Digital Media segment bedroeg 4,35 miljard dollar, een groei van 11 procent op jaarbasis, of 12 procent in constante valuta. De "Annualized Recurring Revenue" (ARR) van Digital Media aan het einde van het kwartaal was 18,09 miljard dollar, wat een groei van 12,1 procent op jaarbasis vertegenwoordigt.
  • De omzet van het Digital Experience segment bedroeg 1,46 miljard dollar, een groei van 10 procent op jaarbasis, zowel gerapporteerd als in constante valuta. De abonnementsomzet van Digital Experience was 1,33 miljard dollar, een groei van 11 procent op jaarbasis, zowel gerapporteerd als in constante valuta.

Aanvullende klantgroepsinformatie

  • De abonnementsomzet van de Business Professionals and Consumers Group bedroeg 1,60 miljard dollar, wat een groei van 15 procent op jaarbasis vertegenwoordigt, zowel gerapporteerd als in constante valuta.
  • De abonnementsomzet van de Creative and Marketing Professionals Group bedroeg 4,02 miljard dollar, wat een groei van 10 procent op jaarbasis vertegenwoordigt, of 11 procent in constante valuta.
Veeam 10/06/2025 t/m 01/07/2025 BN + BW Omada by TP-Link 10/06/2025 t/m 17/06/2025 BN + BW
HLTH Europe 2025 BW + BW