Wouter Hoeffnagel - 02 oktober 2025

200.000 euro financiering voor slimme klantenservice van Support Squad

Support Squad trekt 200.000 euro aan kapitaal aan, bedoeld om zijn platform en AI-technologie voor slimme klantenservice te versterken en zijn naamsbekendheid te vergroten. De investeringsronde stond onder leiding van FOM en de NOM.

200.000 euro financiering voor slimme klantenservice van Support Squad image

Het bedrijf is opgericht in 2023 en werkt samen met bedrijven als Hertog Jan, Marcel's Green Soap en KHAIZEN. "Door AI-gedreven automatisering te combineren met menselijke expertise, zorgen we ervoor dat klanten altijd snel, accuraat en persoonlijk geholpen worden", aldus Michel Norbruis, mede-oprichter van Support Squad. "En dat is ideaal voor merken en webshops die veel waarde hechten aan klanttevredenheid en merkbeleving, want een goede klantenservice is daarin net zo belangrijk. En daar kunnen we ze volledig in ontzorgen."

Combinatie van mens en technologie

Automatisering en AI zijn daarbij volgens Norbruis een middel en geen doel op zich: "Ons uitgangspunt is altijd om klanten zo goed mogelijk te helpen, want vaak is hun ervaring met een klantenservice niet positief. Denk bijvoorbeeld aan lange wachttijden en servicemedewerkers die niet mogen afwijken van een script en een gesprek zo snel mogelijk moeten afhandelen. Wij kijken daarom hoe we op een slimme manier onze technologie kunnen inzetten om processen veel efficiënter te maken, zodat een klantenservice medewerker mensen snel en goed kan helpen. Klanten hebben daarbij altijd met een mens te maken, want onze technologie zit vooral aan de achterkant."

"Stel dat een klant bijvoorbeeld een pakket niet heeft ontvangen", vervolgt Norbruis. "Een klantenservice medewerker moet dan vaak handmatig verschillende systemen raadplegen om het probleem te achterhalen. Onze AI technologie is gekoppeld aan alle grote systemen, zoals die van Bol, Shopify en Monta en kan dus in milliseconden achterhalen waar het mis is gegaan. Dat wordt dan vertaald naar handelingen die een medewerker moet uitvoeren om het probleem direct op te lossen voor een klant."

Problemen sneller en efficiënter oplossen

"AI leent zich uitstekend voor repetitieve taken die anders veel tijd en moeite in beslag nemen en biedt dus volop kansen om problemen veel sneller en efficiënter op te lossen", aldus FOM Investment Manager Reno Minnema. "Dat is precies wat Support Squad doet, dus dat was voor ons ook een belangrijke reden om het bedrijf te helpen met de volgende stappen."

"Het team van Support Squad heeft veel relevante ervaring, vult elkaar goed aan en weet wat er speelt in de markt. Ze begrijpen heel goed waar de pijnpunten van hun klanten liggen", vult NOM Investment Manager Boudewijn Hulst aan. "En dat weten ze te vertalen naar een sterk product dat heel positief wordt ontvangen. Dat geeft ons veel vertrouwen in de toekomstplannen van Support Squad."

Met deze financieringsronde wil Support Squad haar platform en AI-toepassingen verder doorontwikkelen en de naamsbekendheid verder vergroten. "Bijna ieder bedrijf kijkt inmiddels naar de mogelijkheden van AI, dus dat momentum moeten we nu als bedrijf volop aangrijpen, zodat webshops en merken ons ook weten te vinden", zegt Norbruis. "Met deze financiering kunnen we daarin de eerste stappen zetten en willen we tegelijk ook laten zien wat we waard zijn. Daarna willen we kijken of we met een mogelijke vervolgronde nog grotere stappen kunnen zetten als bedrijf."

Axians BN BW september oktober 2025 T-Systems 09-2025 BW + BN
Gartner BN tm 12-11-2025 - 1