Axians klantendag draaide om Connecting Intelligence en toekomst van AI
Axians, een grote ICT-dienstverlener, organiseerde donderdag 30 oktober haar jaarlijkse klantenevenement, Innovations to Success 2025. De monumentale SugarFactory in Halfweg vormde het decor voor de dag, die volledig in het teken stond van het thema ‘Connecting Intelligence’: de samensmelting van menselijke creativiteit en kunstmatige intelligentie (AI).
 
						Het evenement trok tal van Axians-klanten en professionals die de nieuwste digitale oplossingen en de toekomst van de gedigitaliseerde werkomgeving wilden verkennen.
Focus op AI en digitale inclusie
Centraal stond hoe de ‘nieuwe intelligentie’ van AI menselijke capaciteiten versterkt. Sprekers benadrukten dat AI de sleutel is tot een productievere werkomgeving, waarbij routinetaken worden versneld en creatief, strategisch denken centraal komt te staan.
“Connecting Intelligence” liet zien hoe Axians AI toegankelijk maakt via slimme apps en tools. Omdat data de brandstof is voor AI, lag de focus ook op het faciliteren van een veilige datastroom binnen organisaties, van connectiviteit tot de werkplek en van cloud tot in alle bedrijfsapplicaties. Dit moest leiden tot "digitale inclusie" op de werkvloer.
Dagvullend programma met klantcases
De dag was opgebouwd uit een ochtend- en middagprogramma met meer dan vijftig sessies over onder meer cloud & data center infrastructures, cyber security en data analytics. De deelnemers konden hun eigen programma samenstellen, inclusief een speciale zorg track en de Synergy Xperience voor gebruikers van Exact Synergy.
Tijdens de plenaire middagshow kregen de aanwezigen inspirerende keynotes en werden ze door Victor Mids meegenomen in een wereld waarin ‘illusie en realiteit samenkomen’. De middagsessies legden de nadruk op de praktijk, waarbij klanten van Axians boeiende use-cases presenteerden over transformatie en innovatie binnen hun eigen organisaties, waaronder Maarten Brouwer, Directeur Digitalisering en IT / CIO bij zorginstelling 's Heeren Loo.
Errol Phefferkorn, Client Manager bij Axians/ CHO (Chief Happiness Officer) belichtte tijdens de middagsessie het waardevolle werk van Stichting Samen Tegen Voedselverspilling.
Peter Reyneveld (Managing Director) en Witold Kepinski (Founder) van Dutch IT Channel & Dutch IT Leaders bespraken met Edwin Kanis, Director Marketing & Innovations van Axians Nederland, de trends en ontwikkelingen rond AI en wat er op de agenda staat van IT-leiders zoals CIO’s en IT-managers.
De dag werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel.
Video interviews
Binnenkort publiceert de redactie van Dutch IT Channel & Dutch IT Leaders een reeks video interviews met partners van Axians op deze website, waaronder met Cisco, Microsoft, Avaya, HPE, HPE Aruba Networking en Motorola Solutions.
 
 
 
		 
       
      