SAP onder vuur na storing support-portaal
Een langdurige storing van het 'SAP for Me'-portaal heeft geleid tot scherpe kritiek op de cloud-ambities van de softwaregigant. Doordat het centrale dashboard onbereikbaar was, konden klanten geen statusupdates zien van support-tickets, patches of upgrades, wat onderhouds- en implementatieprojecten direct raakte.
De recente downtime staat niet op zichzelf; de statuspagina van SAP toont drie storingen in de afgelopen negentig dagen, waarvan er één bijna 11 uur duurde. Critici en consultants zien deze instabiliteit als bewijs dat SAP mogelijk nog niet klaar is om de volledig op de cloud gerichte diensten te leveren die het zelf zo agressief promoot zo meldt The Register.
Het incident is pijnlijk gezien SAP's strategie om klanten via het 'RISE with SAP'-programma te migreren van on-premise systemen naar de cloud. Vroeger beheerden klanten hun eigen ticketsystemen aldus een consultant. Nu doet SAP dit in de cloud. Als dat systeem platgaat, heb je een serieus probleem zo wordt gemeld in The Register.
SAP heeft inmiddels excuses aangeboden voor het ongemak. Een woordvoerder meldt dat de technische problemen zijn verholpen en dat de stabiliteit van het platform nauwlettend wordt gemonitord.