Redactie - 22 februari 2012

Supermarkten C1000 zetten social media in


Drie vestigingen van C1000, de grootste keten van zelfstandige supermarktondernemers in Nederland, zijn in zee gegaan met BuddyBuy. Met deze samenwerking willen de C1000-vestigingen Kok in Deventer en de twee Cibo-vestigingen in Eindhoven hun klanten snel, eenvoudig en gericht benaderen door acties en promoties te delen via social media en volgen daarmee het voorbeeld van Ten Brink Foodretail die al in een eerder stadium met BuddyBuy in zee is gegaan. Het doel van de supermarkten is om op deze manier hun doelgroep te verbreden en hun trouwe klanten te belonen met specifieke aanbiedingen. Bovendien krijgen zij zo inzicht in wie de geplaatste promoties leest en doorstuurt.

Met ruim vierhonderd supermarkten is C1000 de tweede supermarktketen van Nederland. Vanwege het toenemende gebruik van social media en om hun klanten ook op deze manier tegemoet te komen, hebben drie C1000-vestigingen ervoor gekozen gebruik te maken van het socialmedia-platform van BuddyBuy, waarmee zij klanten kunnen belonen voor hun loyaliteit.

Hans Kok, eigenaar van C1000 Kok in Deventer: “Door in zee te gaan met BuddyBuy benaderen we een specifieke doelgroep die we anders moeilijk kunnen bereiken, bijvoorbeeld jongeren en/of tweeverdieners. Dit zijn doelgroepen die veel met hun smartphone bezig zijn en geen zin of tijd hebben om folders door te bladeren. We stemmen onze campagnes en aanbiedingen dan ook bewust af op deze mensen door bijvoorbeeld als promotie het tweede krat bier gratis aan te bieden of de aanbieding voor een exclusieve wijn of kaas via sociale media te verspreiden. Op die manier willen we al onze doelgroepen op hun eigen manier aanspreken en zijn we in staat veel sneller op de actualiteit in te spelen. Een promotie kan immers direct worden verspreid”

“Naast het feit dat we zo een andere doelgroep kunnen bereiken, is het voor ons heel belangrijk dat we kunnen zien wie onze aanbiedingen accepteren en doorsturen. Zo kunnen we heel bewust onze trouwe klanten belonen en krijgen we een goed beeld van wie er écht zijn geïnteresseerd in onze aanbiedingen”, stelt Harrie Sanders, eigenaar van C1000 Cibo. “Voor mij als een wat oudere ondernemer is het fenomeen social media echt een ver-van-mijn-bed-show en daarom zijn tot nog toe de mogelijkheden binnen deze media onbenut gebleven. BuddyBuy pakt ons echter bij de hand binnen deze wereld en laat ons zien hoe zowel wij als onze klanten optimaal kunnen profiteren van dit bijzondere en populaire medium.”

Paul Hassels Mönning, namens BuddyBuy: "Het grote voordeel dat deze samenwerking tussen de C1000-vestigingen en BuddyBuy oplevert, is dat zowel C1000 Kok als de twee vestigingen van C1000 Cibo met een druk op de knop hun campagnes/promoties naar meerdere sociale netwerken kunnen publiceren. Dit biedt de supermarkten tevens de mogelijkheid om hun netwerk uit te breiden, want zij krijgen inzicht in de gegevens van de klanten die profiteren van de promoties en kunnen zien aan wie ze deze doorsturen. Kortom: interessante promoties voor de klanten en uitbreiding van de doelgroep van de C1000-vestigingen.”
 

Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW