Detacheerder Neomax stapt in insourcing en cosourcing
IT-detacheerder Neomax, actief op het gebied van beheer, support en infrastructuur, breidt haar dienstverlening uit met co- en insourcing.
Naast werving en selectie en detachering, hoopt de onderneming met deze dienstverlening in te spelen op het realiseren van continuïteit op de IT-afdeling van de klant. Door het uitbesteden van de servicedesk of het insourcen op basis van bezetting, krijgen IT-managers de ruimte om zich te focussen op de operationele ontwikkeling van de IT-afdeling, aldus Neomax.
Bij insourcing voert Neomax de diensten uit op basis van prestatie. Klanten die hun servicedesk 24x7 bezet willen hebben, maar hier zelf niet de benodigde resources voor hebben, kunnen dit uitbesteden. De dienstverlener draagt vervolgens de verantwoordelijkheid voor de volledige bezetting. Op basis van inhouse management komt er wekelijks een project-accountmanager op locatie langs om de prestaties te evalueren en de IT-professionals te begeleiden. Naast insourcing is het mogelijk om de servicedesk volledig uit te besteden of om dit gedeeltelijk met eigen mensen in te vullen op basis van co-sourcing. Doel van deze diensten is dat er altijd iemand beschikbaar is om de eindgebruiker te ondersteunen, aldus Neomax.
(DT)