Redactie - 17 februari 2014

i³ groep en Symantec onderzoeken back-up uitdagingen bij Nederlandse organisaties


In de periode februari – maart 2014 doet onafhankelijk marktonderzoeksbureau DUO Market Research in opdracht van ICT-dienstverlener i³ groep en back-up specialist Symantec onderzoek naar de back-up uitdagingen bij Nederlandse organisaties in diverse sectoren.

i³ groep en Symantec willen een beeld scheppen voor bedrijven hoe de Nederlandse markt als geheel en per sector omgaat met uitdagingen op het gebied van back-up en recovery. Nederlandse organisaties kunnen hier hun voordeel mee doen omdat men zichzelf kan benchmarken aan de rest van Nederland.

Erik van Veen, sr. Manager Technical Sales and Services. “Explosie van de hoeveelheid aan data enerzijds en toenemende druk van de business om informatie na een incident snel genoeg weer beschikbaar te hebben, zorgt voor een spagaat. Een spagaat die organisaties dwingt hun back-upstrategie te herzien. Vereenvoudiging en kostenbeheersing zijn de toverwoorden veelal, maar wat betekent dat in de praktijk?”

Rob Vissers (foto), Managing Director i³ groep: “In veel Nederlandse bedrijven wordt de back-up als sluitpost op de begroting gezet. Vaak wordt het dan ook behandeld als een brandverzekering. Pas als de brand uitbreekt gaat men nadenken of de verzekering wel alles dekt en of het verzekerde bedrag nog wel klopt met de waarde van de inboedel. Dit is een discussie die in veel Nederlandse boardrooms gevoerd moet worden: welke plek heeft back-up en recovery in onze ICT-strategie. Dit onderzoek moet IT’ers in Nederlandse bedrijven en instellingen inzicht geven met welke uitdagingen hun vakgenoten worstelen en handvaten bieden.”

Het onderzoek duurt tot eind maart en wordt uitgevoerd onder IT-beheerders, IT-Managers en CIO’s bij middelgrote en grote Nederlandse bedrijven. Donderdag 10 april worden de resultaten van het onderzoek gepresenteerd tijdens een Round Table sessie bij Finley “Het Witte Huis” in Loosdrecht, georganiseerd in samenwerking met Executive People.

U kunt zelf ook uw bijdrage leveren aan dit onderzoek, klik op de URL en vul de enquete in.

http://duomarketresearch.su.datacoll.net/nq.cfm?q=d03004ba-a41c-4ee9-84da-7bf61730bd5a


Door: Witold Kepinski