25 januari 2024

Partnercontent: Is mijn investering in Google wel verantwoord?

Een vraag die velen zich bezighoudt. Budgetten kunnen hard oplopen en overschreden worden. Biedingen op gewilde zoektermen zijn als biedingen op de laatste kaartjes van het WK-voetbal of een concert van Beyonce.

Partnercontent: Is mijn investering in Google wel verantwoord? image

Of de investeringen uiteindelijk rendabel zijn, is lastig exact te meten. Je ziet ongetwijfeld met Google Analytics meer websiteverkeer en je ziet wellicht ook je omzetcijfers meestijgen. Die omzet wordt mede gemaakt door 5% van je websitebezoekers die contact met je zoeken. Maar wist je dat gemiddeld 95% van je websitebezoekers niets van zich laat horen? Misschien omdat de website van je concurrent meer tot de verbeelding spreekt of misschien omdat de websitebezoeker helemaal niet tot jouw doelgroep behoort.

Het overgrote deel van je toch al forse Google-investering verdwijnt daarmee dus in de prullenbak. Eeuwig zonde. Laten we daarom dit deel weer uit de prullenbak halen en kijken of we er iets mee kunnen doen.

Stel dat we weten dat een in jouw ogen mooie prospect je site bezoekt en producten bekijkt die jij graag verkoopt maar vervolgens geen contact met je zoekt. Zou je dat niet willen weten? En zou je dat bedrijf ook niet even willen bellen voordat hij met je concurrent contact opneemt? Gewoon om je voor te stellen en te vragen of je iets meer over jouw dienstverlening mag uitleggen?

Website-Leads van DATA-collectief geeft je die mogelijkheid. Je ontvangt dan van elk websitebezoek per e-mail een rapport met de gegevens van het bedrijf en de pagina’s die zijn bekeken. Omdat Website-Leads gekoppeld is aan de B2B-database van DATA-collectief, krijg je ook gelijk de beslissers binnen het bedrijf in kaart die voor jou interessant zijn om een telefoontje aan te wagen.

Bovendien kun je met Website-Leads in een paar klikken heel eenvoudig zien in hoeverre jouw websitebezoekers tot je doelgroep behoren. Trek je niet te kleine bedrijven aan? Komen de bedrijven wel uit de branches waar jij je klandizie zoekt? Mocht dat afwijken dan kun je je afvragen of je je Google-campagne wel juist hebt ingestoken en zou je deze wellicht aan willen passen.

Dus als je investeert in Google, combineer dit dan met Website-Leads. Dan haal je meer rendement uit je Google-investering.

Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met Edward Hulst van DATA-collectief (tel 030-6057353 / e.hulst@datacollectief.nl).