Witold Kepinski - 09 november 2023

PagerDuty neemt Jeli over

PagerDuty, speler op het gebied van digitaal operationeel management, heeft aangekondigd dat het een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname van Jeli, om activiteiten te transformeren met een alles-in-één oplossing voor incidentbeheer op bedrijfsniveau.

PagerDuty neemt Jeli over image

De toevoeging van Jeli's mogelijkheden aan de PagerDuty Operations Cloud zal de waarde ervan als actiesysteem verder versterken en verder gaan dan alleen reageren en langdurige verbeteringen in de operationele volwassenheid stimuleren. De PagerDuty Operations Cloud combineert Incident Management, AIOps, Automation en Customer Service Operations in een flexibel, gebruiksvriendelijk platform dat is ontworpen voor missiekritisch, tijdgevoelig werk met grote impact voor IT-, DevOps-, beveiligings- en zakelijke teams.

Jeli is een natuurlijke uitbreiding van de PagerDuty Operations Cloud en voltooit de levenscyclus van incidentbeheer met diepgaande, bruikbare analyses, verrijkt leren en proactieve verbetering. Het gecombineerde aanbod zal klanten helpen om van elk incident een kans te maken door lessen toe te passen om de impact van toekomstige incidenten te verminderen. CIO's zullen sneller van hun incidenten kunnen leren en hun organisaties kunnen veranderen van een chaotische, reactieve houding naar een meer proactieve, methodische aanpak, waardoor ze efficiënter kunnen opereren.

Jeli's gebruikerservaring op ondernemingsniveau is al geïntegreerd met PagerDuty, waardoor klanten effectief kunnen samenwerken tijdens en na een incident, verbeteringsmogelijkheden kunnen identificeren en actie-inzichten kunnen krijgen om verandering te bewerkstelligen. Jeli brengt patronen uit incidenten aan het licht en geeft prioriteit aan mogelijkheden voor verbetering bij escalaties, toewijzing van middelen en projectplanning.

“De klanten van elk bedrijf zijn digitaal vloeiend, maar de meeste bedrijfsactiviteiten zijn analoog, handmatig en command-and-control. Deze kloof wordt groter naarmate de technische complexiteit toeneemt, waardoor operationele veerkracht en fantastische klantervaringen moeilijker te realiseren zijn”, zegt Jennifer Tejada, voorzitter en CEO van PagerDuty. “Met Jeli zal ons gecombineerde aanbod leidinggevenden in staat stellen snellere, effectievere operationele beslissingen te nemen om innovatie te versnellen en uit te breiden, terwijl de kosten en het risico op operationeel falen worden geminimaliseerd. Met Jeli wordt PagerDuty een cloud-first, geautomatiseerde Incident Management-oplossing die veilig en betrouwbaar kan worden geschaald voor grote ondernemingen. We heten Nora Jones en het Jeli-team van harte welkom bij PagerDuty.”

“We hebben Jeli gecreëerd om van elk incident een leermogelijkheid te maken”, zegt Nora Jones, CEO en oprichter van Jeli. “Jeli-technologie integreert het menselijke element en leidt een positievere cultuur van leren van incidenten door middel van incidentanalyse en incidentresponstechnologie. Samen zullen Jeli en PagerDuty een onmisbare rol spelen bij het brengen van data, niet alleen gericht op hoe de technologie werkt, maar ook op hoe de mensen binnen de organisatie werken en zich richten op een cultuur van voortdurend leren van incidenten om het bedrijf te helpen groeien.”