HubSpot en TikTok presenteren nieuwe integratie
HubSpot en TikTok introduceren een nieuwe integratie, waarmee leads van TikTok rechtstreeks in het Smart CRM van HubSpot kunnen worden vastgelegd. De integratie is vanaf vandaag beschikbaar in Nederland.

Klanten ontdekken merken en producten in toenemende via social media en mkb-bedrijven juist op zoek zijn naar nieuwe manieren om leads te genereren in een uitdagende markt, blijkt uit onderzoek van TikTok. Twee van de drie mkb’ers gebruiken hiervoor TikTok dagelijks. Door het vastleggen van leads te automatiseren met een eigen HubSpot-integratie kunnen mkb-bedrijven betere waarde halen uit community-gebaseerde klantwerving.
"TikTok heeft een ontzettend betrokken publiek en dat biedt geweldige kansen voor onze Nederlandse klanten", aldus Mark Barry, EMEA Managing Director bij HubSpot. "Deze integratie brengt het ontdekkingsvermogen van TikTok samen met het krachtige klantenplatform van HubSpot om bedrijven te helpen hun publiek succesvol tot klanten te transformeren."
Leadgeneratie ondersteunen
Dankzij de no-code integratie kunnen HubSpot-klanten TikTok gebruiken om hun leadgeneratie te ondersteunen, prospects op één centrale plek te verzamelen en optimaal gebruik te maken van HubSpots klantenplatform. Dat gaat als volgt:
- Je integreert je TikTok for Business-account met HubSpot.
- Je adverteert op TikTok en synchroniseert automatisch en in realtime de gegenereerde leads met het Smart CRM van HubSpot.
- Je versterkt vervolgens je relaties met leads via de HubSpot Marketing Hub, door gepersonaliseerde campagnes te maken voor verschillende kanalen – van e-mail en betaalde advertenties tot SMS. De nieuwe Sales Hub helpt bij prospecting, leadkwalificatie en closen.
- De AI-gevoede rapportages van HubSpot helpen je bij het verbeteren van de resultaten en identificeren van de best presterende campagnes.
Nieuwe doelgroepen en gemeenschappen bereiken
"TikTok stelt merken in staat om nieuwe doelgroepen en gemeenschappen te bereiken waarmee ze voorheen niet verbonden waren", zegt Lorry Destainville, Head of Product Partnerships bij TikTok. "In het licht van deze nieuwe manier waarop mensen merken ontdekken en ermee in contact komen, zijn we blij samen te werken met HubSpot om adverteerders te helpen de betrokken TikTok-gemeenschap te bereiken en om te zetten in leads. Dit is nog maar het begin van een partnerschap waarvan we geloven dat het bedrijven van iedere omvang helpt succes te behalen op het platform."
Smart CRM is de motor van HubSpots klantenplatform. Het brengt data van alle klantgerichte teams samen om een consistente klantbeleving te ondersteunen; het levert bruikbare inzichten met slimme workflows en contextuele analyses; en het biedt bedrijven mogelijkheden voor maatwerk.
De TikTok-integratie voor HubSpot is per direct beschikbaar voor Nederlandse klanten die TikTok for Business gebruiken.