Witold Kepinski - 07 maart 2024

HP WEX monitort endpoints en automatiseert taken

Tijdens de Amplify Partner Conference 2024 in Las Vegas heeft HP nieuwe en verbeterde diensten en oplossingen aangekondigd die waarde toevoegen en partners in staat stellen om hun diensten- en softwarebedrijven te bouwen en te laten groeien. Deze nieuwe oplossingen omvatten HP WEX, het eerste door AI-gestuurde digitale ervaringsplatform van HP; een beheerd serviceaanbod voor pc's; een printabonnement service; een vereenvoudigde goed/beter/best benadering van HP-ondersteuningspakketten, evenals diensten en programma's om de levensduur van apparaten te verlengen en een circulaire economie te versnellen..

HP WEX monitort endpoints en automatiseert taken image

"We staan op het punt om een historische verandering te zien in de manier waarop mensen werken, ”aldus Dave Shull, President van HP Workforce Solutions. "Gelukkige, gemotiveerde en productieve werknemers zorgen voor betere bedrijfsresultaten, maar het wordt steeds moeilijker om werkomgevingen te creëren die zowel een verspreid personeelsbestand ondersteunen als inspireren. Onze partners spelen een cruciale rol bij het ondersteunen van bedrijven die transformaties doormaken. HP introduceert diensten en oplossingen die channel partners in staat stelt om geweldige werkervaringen te leveren aan hun klanten, terwijl ze terugkerende inkomstenstromen genereren."

HP introduceert Workforce Experience Platform (WEX)

Vorig jaar lanceerde HP Workforce Central, een vlootbeheertool waarmee IT-managers HP-apparaten op één locatie kunnen traceren, configureren, monitoren en beheren. Nu heeft HP deze visie naar een hoger niveau getild met de introductie van het Workforce Experience Platform (WEX), hiermee krijgen CIO's toegang tot een door AI-gestuurd digitaal ervaringsplatform dat het volledige potentieel van het personeelsbestand benut en werknemers transformeert tot een kracht van onstuitbare groei.

WEX wordt gelanceerd met een intuïtieve gebruikersinterface die is ontworpen om een naadloze ervaring voor klanten te garanderen. Het verbindt verschillende diensten tot één geïntegreerd platformoverzicht. Onder de oppervlakte bevindt zich een nieuwe reeks krachtige mogelijkheden die persoonlijke aanbevelingen leveren, hardware monitoring stroomlijnen, het sentiment van werknemers vastleggen, TCO verminderen, taken automatiseren en de beveiliging versterken.

  • Geoptimaliseerde apparaat-investering met nieuwe op persona gebaseerde AI-modellen: Dankzij geavanceerde AI kan het WEX-platform gepersonaliseerde technologieaanbevelingen doen op basis van individuele werknemersgebruikspatronen en – eisen, waardoor de traditionele pc-vervangingscyclus wordt verbeterd.
  • Naadloze integratie met bestaande multi-OS en multi-vendor omgevingen: WEX biedt binnenkort de mogelijkheid om eindpunten te monitoren over een breed scala aan besturingssystemen en apparaten - inclusief computers, randapparatuur, printers en videoconferentie apparatuur - ongeacht het merk of fabrikant.
  • Samenwerking met Microsoft om WEX te versterken met AI: HP is onlangs toegetreden tot de Microsoft Copilot for Security partner private preview en zal werken aan de integratie van WEX met Copilot om taken te automatiseren en de uptime van apparaten voor werknemers te maximaliseren.
  • Verhoogde betrokkenheid van werknemers door voortdurende tracking van werknemerssentiment: Met de kant-en-klare vragenlijsten van WEX kunnen IT-organisaties nauwkeurig en continu de tevredenheid van werknemers meten.
  • Verlagen TCO en sterkere beveiliging: WEX kan ondersteuningsverzoeken automatiseren, waardoor IT-ondersteuningskosten worden verminderd. Bovendien maakt WEX gebruik van HP Wolf Security om de beveiligingsrisico's te verminderen.

Nieuw aanbod om een circulaire economie te versnellen en de levensduur van apparaten te verlengen

HP toont voortdurende inzet voor het stimuleren van een circulaire economie met nieuwe programma's die helpen de levensduur van apparaten te verlengen. Als gevolg hiervan heeft HP vandaag een nieuwe Device Life Extension Service geïntroduceerd waarmee klanten hun IT-investeringen kunnen optimaliseren en hun CO2-voetafdruk kunnen verkleinen door de prestaties van het apparaat te verbeteren en de levensduur van hun bestaande HP-pc's te maximaliseren. Klanten versturen simpelweg hun apparaten naar de erkende partners van HP, waarna ze deze terugkrijgen met verbeterde prestaties en functionaliteit.

Bovendien heeft HP zijn eerste Partner Certified Refurbishment-programma geïntroduceerd. Nu kunnen commerciële klanten HP Partner Certified refurbished apparaten kopen die een grondig refurbishmentproces hebben ondergaan en uitgebreid zijn getest. HP breidt zijn pc-refurbishmentprogramma ook uit naar de VS.

Nieuwe en vereenvoudigde diensten maken verkopen makkelijker

HP heeft het serviceaanbod vereenvoudigd en gestroomlijnd om channel partners meer keuze te bieden bij het opzetten en implementeren van diensten die aansluiten bij hun eigen aanbod.

  • Nieuw Managed Device Services (MDS): Een nieuwe, uitgebereide en volledig beheerde pc-service die apparaat configuratie en -beheer omvat, evenals ondersteuning op locatie, proactieve monitoring en aanbevelingen voor het verbeteren van de vloot. Daarnaast biedt HP een reeks software aan die eenvoudig aan de service kan worden toegevoegd.
  • Verbeterde Managed Print Services (MPS): HP verbetert zijn Managed Print Service portfolio met de integratie van softwareoplossingen. Daarnaast maakt Managed Print Service nu het opzetten van deals voor meerdere landen mogelijk.
  • Nieuw Managed Print Services (MPS) abonnement: HP introduceert het officiële Managed Print Services (MPS) abonnement, een eenvoudige en flexibele optie die printen vanuit vrijwel elke locatie mogelijk maakt - allemaal via een jaarlijks abonnementsmodel met minimale verplichtingen
  • Nieuwe Sales Toolkits - HP vereenvoudigt het proces voor kanaalpartners om diensten te verkopen met een gloednieuwe Sales Toolkit. Deze Toolkit helpt partners bij het opzetten en uitbreiden van hun serviceactiviteiten.
  • Radicaal vereenvoudigd aanbod van ondersteuningsdiensten- HP introduceert nieuwe, vereenvoudigde ondersteuningspakketten voor HP Support Services: Essentieel, Premium of Premium+ Ondersteuning.
Voor meer informatie over hoe HP het voor kanaalpartners eenvoudiger maakt om HP-diensten te verkopen, ga naar https://press.hp.com/us/en/blogs/2024/3-ways-hp-making-sell-services-easier-for-channel-partners.html