Witold Kepinski - 17 april 2024

SAP Labs Frankrijk opent eerste Customer Experience Center gericht op AI in Sophia Antipolis

SAP Labs Frankrijk, de dochteronderneming van SAP die zich bezighoudt met R&D-activiteiten van de groep, kondigt de opening aan van haar nieuwe Customer Experience Center gewijd aan Kunstmatige Intelligentie (AI) in Sophia Antipolis. Dit innovatieve centrum is een belangrijke mijlpaal in de voortdurende toewijding van SAP aan innovatie en technologische excellentie voor klanten en partners.

SAP Labs Frankrijk opent eerste Customer Experience Center gericht op AI in Sophia Antipolis image

Meeslepende ervaringen om de mogelijkheden van AI te verkennen

Het nieuwe centrum ligt in het hart van Sophia Antipolis, een van de grootste technologieclusters van Europa, op de historische locatie van SAP Labs Frankrijk. Het biedt een meeslepende ervaring voor SAP-klanten, die de mogelijkheden van AI in hun bedrijf kunnen ontdekken en ermee kunnen experimenteren. Betrouwbaarheid, relevantie en verantwoordelijkheid zijn de drie pijlers van de SAP Business AI-strategie, die gebruikmaakt van de combinatie van bedrijfsgegevens, openbare data en menselijke expertise. Via interactieve paden kunnen bezoekers zich verdiepen in verschillende concrete toepassingen van AI op het gebied van kunst, cybersecurity, verantwoorde AI of energietransitie. Ze kunnen ook kennismaken met de nieuwe AI-assistent van SAP: Joule. Deze assistant revolutioneert en vereenvoudigt de gebruikerservaring voor alle SAP-systemen en hun extensies, en fungeert als een echte innovatieversneller.

Een innovatiecentrum voor technologische oplossingen van morgen

SAP Labs Frankrijk vindt het essentieel dat klanten en partners direct kunnen samenwerken met de teams die hun oplossingen ontwerpen en ontwikkelen. Het bedrijf wil laten zien hoe AI de bedrijfswereld beïnvloedt en hoe het zijn medewerkers in staat stelt om dagelijks te innoveren, met de steun van een toegewijde groep die de toegang tot kennis, hulpmiddelen en experts vergemakkelijkt. Het is ook een manier om lokaal en in het Middellandse Zeegebied jong talent te promoten, een bedrijf dat altijd de nieuwste technologieën heeft gebruikt, waaronder de huidige AI, om het bedrijfsleven van zijn klanten op een duurzame en verantwoordelijke manier te ondersteunen.

De opening van dit Experience Center gewijd aan AI is bijzonder belangrijk in het huidige technologische landschap, waar AI een essentiële pijler is geworden voor innovatie en groei voor het hele SAP-ecosysteem.

SAP Labs Frankrijk in Sophia Antipolis: een toonaangevend R&D-expertisecentrum in de regio

SAP Labs Frankrijk is sinds 1998 gevestigd in Sophia Antipolis en is diep geworteld in de lokale gemeenschap. Het steunt de technologische ontwikkeling van de regio. Met 450 medewerkers die zich bezighouden met R&D-projecten op het gebied van nieuwe inkomstenmodellen, energietransitie, verantwoorde AI, cyberbeveiliging en geavanceerde klantondersteuning, is SAP Labs Frankrijk een founding member van het ICAIR-consortium voor het delen van best practices op het gebied van AI. Ook heeft het bedrijf het 3IA Interdisciplinair Instituut voor Kunstmatige Intelligentie sinds de oprichting ondersteund. De oprichting van dit nieuwe centrum op de site van Sophia Antipolis sluit aan bij de toezeggingen en expertise die SAP in de regio heeft ontwikkeld.

"Als het gaat om AI-gedreven innovaties, is er veel enthousiasme en verwachting van onze klanten", aldus Stefan Steinle, Executive Vice President, Customer Support. "Zij vertrouwen erop dat wij het volledige potentieel van AI aanboren om topinnovaties te leveren. Bovendien willen zij moeiteloos innovaties ontdekken. Het SAP AI Customer Experience Center in Sophia Antipolis toont onze nieuwste innovaties en hoe onze medewerkers zich bezighouden met en innoveren met AI. Samen met de AI-gestuurde klantondersteuning van SAP, verbeteren de innovaties van het centrum het gebruiksgemak en de waarde van SAP-oplossingen aanzienlijk - en ondersteunen ze op hun beurt de individuele bedrijfstransformatie-trajecten van onze klanten."

Specops Software 22/10 t/m 5/11 BW Telindus Proximus banner 3 1-11 tm 6-11
Freshworks BN + BW | Static Ad 9-1 | 28-10 tm 04-11